بهترین خودروهای هاچ بک سال 2024

    کد خبر :1051346

در صنعت خودروسازی برندهای متنوعی حضور دارند که هر یک محصولات خاصی را ارائه می‌دهند، یکی از سگمنت‌های رایج هاچ بک است که طرفداران خود را دارد.

بازتاب- هاچ بک‌ها خودرو محبوبی بوده که توانسته علاقمندان بسیاری جلب کند اما امروز همچون گذشته محبوبیت ندارد. البته این امر موجب نشده تا خودروسازان دست از تولید چنین سگمنتی بردارند. امروزه هاچ بک‌ها در کنار طراحی هیجان انگیز، ویژگی‌های پیشرفته داشته که می‌توانند نظر مخاطب خود را جلب کنند.

در حالی که بسیاری از هاچ بک‌ها انتخاب معمولی از بنزین، دیزل یا  هیبریدی هستند، تعداد فزاینده‌ای نیز امکان انتخاب پیشرانه تمام الکتریکی را فراهم می‌کند. در این بخش قصد داریم شما را با بهترین خودروهای هاچ بک سال 2024 آشنا کنیم.

10-مزدا 3

هاچ بک

نسل سوم مزدا 3 به عنوان یک جایگزین عجیب و غریب برای هاچ بک‌های معمولی عمل می‌کند. در حالت ساده مزدا 3، تجربه رانندگی لذت بخش را با استایل منحصر به فرد و کیفیت ساخت درجه یک ترکیب می‌کند.

موتور 2.0 لیتری Skyactiv-G این خودرو در دو مدل 120 یا 184 اسب بخاری موجود است و بسته به تریم انتخابی و هر دو نسخه از فناوری M هیبریدی مزدا برای کمک به کاهش انتشار CO2 استفاده می‌کنند. شاسی بدنه مستحکم است و سیستم تعلیق نیز با عیوب جاده مقابله می‌کند. در نتیجه، مزدا 3 در حالی که سواری راحت خود را حفظ می‌کند، هندلینگ را با خود همراه کرده است.

فضای داخلی مجلل مزدا با کیفیت ساخت عالی و لمس‌های واضح و مدرن یکی از بهترین‌ها در کلاس است. Apple CarPlay و Android Auto در دسترس هستند و خود اتومبیل دارای سیستم سرگرمی با صفحه چرخشی به سبک BMW iDrive در کنسول مرکزی است.

9-اشکودا اسکالا

هاچ بک

اشکودا اسکالا مدت‌هاست که به عنوان یک پیشرو در کلاس خودرو شهرت دارد و حتی زمانی که اولین بار در سال 2019 عرضه شد، آن را به عنوان خودروی کامپکت خانوادگی سال نامیدند– و هنوز هم بیشترین حجم، کیفیت و راحتی را در بین هر خودرویی کلاس خود ارائه می‌دهد.

اسکالا علی‌رغم اینکه رقیب مستقیم فولکس واگن گلف است، از پلتفرم کوچک‌تر MQB A0 که در فولکس واگن پولو و آئودی A1 یافت می‌شود، استفاده می‌کند. با این حال، این به فضای داخلی کوچک‌تر منجر نمی‌شود، در واقع صندوق بار 467 لیتری اسکالا از فضای بار 380 لیتری گلف بزرگ‌تر است. همچنین فضای بیشتری در صندلی‌های عقب وجود دارد که اسکالا را به یکی از خودروهای بزرگ‌تر در بخش هاچ‌بک تبدیل می‌کند.

Scala به راحتی گلف و بسیاری از رقبای دیگر را از نظر قیمت نیز کنار می‌زند. با این حال، اگر به راحتی بیشتر تمایل دارید، تریم SE را با ویژگی‌هایی چون صفحه نمایش لمسی هشت اینچی، ترمز اضطراری خودکار، چراغ‌های جلو LED و اتصال گوشی هوشمند را انتخاب کنید.

8-فورد فوکوس

هاچ بک

اگر تفریح پشت فرمان در اولویت است، فورد فوکوس باید در فهرست هاچ بک شما قرار گیرد. با حفظ سنت نسل‌های قبلی، جدیدترین فوکوس لذت رانندگی را با هندلینگ تیز و کنترل بدنه عالی در اولویت قرار می‌دهد.

فوکوس را می توان با پیشرانه بنزینی یا هیبریدی تهیه کرد. هر پیشرانه مزایای خاص خود را از نظر آلایندگی و هزینه‌های جاری به ارمغان می‌آورد، اما هر خودرویی ویژگی‌های خاص خود را دارد.

بزرگترین انتقاد از فوکوس قدیمی کمبود فضای داخلی آن بود، اما در حالی که ظاهر آن نسبتاً تفرقه‌انگیز است، فاصله بین دو محور طولانی‌تر در جدیدترین خودرو به این معنی است که فضای کابین بسیار بهبود یافت. فضای زیادی برای چهار بزرگسال وجود دارد و فضای صندوق بار نیز افزایش یافته تا این یک ماشین خانوادگی واقعاً توانا باشد.

7-واکسهال آسترا

هاچ بک

واکسهال آسترا یکی دیگر از مدل‌های با سابقه است که به تازگی وارد نسل جدید شد. در حالی که افزایش محبوبیت SUV هاچ بک Vauxhall را در نمودارهای فروش پایین آورده، آخرین مدل یکی از بهترین‌هاست.

نسل هشتم آسترا که با پیشرانه‌های تمام الکتریکی، بنزینی یا هیبریدی عرضه می‌شود، احتمالاً جسورانه‌ترین طراحی در بین Astra تا به امروز دارد. ظاهر زاویه‌دار و قسمت جلویی «Vizor» واقعاً به آن کمک می‌کند تا از بین رقبا متمایز شود. افرادی که تیزبین‌تر هستند نیز ممکن است متوجه شباهت کمی به پژو 308 شوند.

اگرچه واکسهال قیمت اولیه پایین‌تری نسبت به این دو دارد و به‌عنوان مدل استاندارد موارد زیادی را ارائه می‌دهد. استایل زاویه دار آسترا در داخل نیز ادامه دارد و کابین به جای نمایشگر ساده، به دو نمایشگر 10 اینچی مجهز شد.

6-تویوتا کرولا

هاچ بک

تویوتا کرولا نامی است که در سراسر جهان شناخته شده است، اما به مدت 17 سال در بریتانیا منقرض شد زیرا Auris تا حد زیادی فراموش‌شدنی جای آن را گرفت. با این حال، اکنون کرولا جایگاه خود را به عنوان یک انتخاب برتر در بازار هاچ بک بریتانیا بازیافته است.

دو موتور بنزینی مقرون به صرفه برای عرضه وجود دارد، یک موتور هیبریدی 1.8 لیتری بنزینی 138 اسب بخاری و یک هیبریدی 2.0 لیتری بنزینی با قدرت 193 اسب بخار تدارک دیده شد. هر دو کارآمد و نسبتاً سبز هستند زیرا انتشار گازهای گلخانه‌ای از 98 گرم در کیلومتر شروع می‌شود، بنابراین باید هزینه‌های جاری پایین را برگرداند.

در حالی که رانندگی کرولا به اندازه گلف یا فوکوس سرگرم کننده نیست، سواری باکیفیت است و صدای باد و جاده در سرعت‌های بالا به خوبی مهار می‌شود. فضای داخلی یکی از بهترین‌ها در کلاس خود با مواد نرم و طراحی مدرن است. با این حال، اگر به فضای کابین و صندوق بار اضافی نیاز دارید، کرولا به صورت سدان هم تدارک دیده شد.

5-MG4

هاچ بک

یک ماشین الکتریکی کاملاً جدید با کمتر از 30000 پوند؟ مطمئناً این یک اتفاق نادر در دنیای خودروهای جدید است، اما MG4 چیزی شبیه به معامله است. قیمت مدل پایه SE از 26995 پوند شروع می‌شود که برد حرکتی آن به 348 کیلومتر می‌رسد، اما نسخه برد بلند بیش از 380 کیلومتر برد مسافتی دارد.

در بیشتر موارد، واقعاً به نظر نمی‌رسد که مجبور به دستیابی به این امتیاز باشید. مطمئناً، سیستم اطلاعات سرگرمی کمی ابتدایی بوده و شاید جالب نیست، اما فضای زیادی در داخل وجود دارد، عملکرد قوی است و یکی از سرگرم‌کننده‌ترین خودروها برای رانندگی در کلاس خود است. سپس MG4 EV XPower وجود داشته که شتاب 0تا 100 کیلومتر در ساعت 3.8 ثانیه شگفت انگیز را ارائه می‌دهد.

4-رنو مگان E تک

 هاچ بک

برند مگان رنو نزدیک به 30 سال است که وجود داشته، اما در سال 2022 با عرضه انحصاری نسخه الکتریکی، اساسی‌ترین تحول خود را تجربه کرد. این مدل مگان E تک نامیده می‌شود، خودرویی جذاب و منحصربفرد.

سیستم اطلاعات-سرگرمی مبتنی بر اندروید آن با کمی تفاوت در کلاس خود بهترین است و تنها زمانی که به‌روزرسانی‌های جدید دریافت می‌کنید، ویژگی‌های هوشمند بیشتری را اضافه می‌کند که بهتر می‌شود.

رنو به تازگی با کاهش قیمت مگان E-Tech بین 2500 تا 3500 پوند از قیمت مگان E-Tech، بسته به سطح تریم، با کاهش روند معمول گران شدن خودروها، این معامله را شیرین کرده است. ما به سراغ مشخصات Techno+ میان رده می‌رویم، زیرا پمپ حرارتی مناسب آن در هوای سرد برد را بهبود می‌بخشد.

مگان E-Tech همچنین به عنوان یک خودروی خانوادگی یک مورد قوی است. قد بزرگ آن به این معنی بوده که فضای مناسبی برای مسافران وجود دارد و یک صندوق عقب 440 لیتری برای چمدان تدارک دیده شد.

3-سیتروئن C4

هاچ بک

سیتروئن C4 چیزی شبیه به یک قهرمان کم قدردانی شده در بخش خودروهای خانوادگی است. هاچ بک با ظاهری عجیب و غریب یا سالن، با چرخ بزرگ C4-X که راه خودش را طی می‌کند، نه تنها از نظر طراحی بیرونی، بلکه در نحوه رفتارش در جاده‌ها یک گزینه هیجان انگیز است. هیچ چرخ بزرگ یا سیستم تعلیق اسپرت ویرانگر در اینجا وجود ندارد. در مقابل، راحتی با سواری انعطاف‌پذیر و صندلی‌های مبل‌مانند که تجربه آرامش‌بخشی را از پشت فرمان به ارمغان می‌آورد، امری عادی است.

در حالی که برخی از رقبا کمی جادارتر و یا با ترکیب جذاب در جاده هستند، تعداد کمی از آنها ارزان هستند. قیمت برای C4 بنزینی سطح پایه از 19495 پوند شروع می‌شود، رقمی که بسیاری از خودروهای کلاس پایین از آن برخوردار هستند.

2-اشکودا اکتاویا

 هاچ بک

از زمان عرضه Mk1 در اواسط دهه نود، اشکودا اکتاویا یک انتخاب پیش‌فرض برای خریداران خانواده‌ای بوده که خواستار فضا و ارزش بیش از هر چیز دیگری هستند. در طول دهه‌ها، اکتاویا از نظر فنی و قیمت به‌طرف بالاتری حرکت کرده، اما نقاط قوت اصلی آن همچنان باقی مانده است.

هیچ چیز در بخش به اندازه فضا ارائه نمی‌دهد. سرنشینان صندلی عقب می‌توانند بیش از هر رقیب دیگری دراز بکشند، در حالی که صندوق عقب 600 لیتری با کمی تفاوت بهترین کلاس است. در نسخه استیشن این حجم به 640 لیتر می‌رسد. علاوه بر همه اینها، ترکیب و رانندگی راحت است، کابین یکی از بهترین این بخش است و حتی Octavia vRS سریع برای طرفداران هاچ بک هات وجود دارد.

نسل چهارم اکتاویا همچنین دارای امتیاز ایمنی کامل پنج ستاره از Euro NCAP است. راحتی و ظرافت نیز بهتر از قبل شده، به این معنی که سفرهای طولانی‌تر باید آرامش بخش باشند.

1-هوندا سیویک

هاچ بک

هوندا سیویک همیشه یک رقیب شایسته برای هاچ خانوادگی بوده است، اما مدل‌های قبلی به دلیل فناوری داخل خودرو، تجربه رانندگی یا به دلیل قیمت‌های بالا، از بهترین مدل‌های کلاس عقب افتاده‌اند. همه این موارد با این جدیدترین مدل به طرز قابل توجهی برطرف شده، به همین دلیل است که اکنون در صدر کلاس قرار دارد.

کابین وسیع آن برای زندگی روزمره ایده‌آل است و حتی بلندقدترین فرد با فضای زیادی برای دراز شدن رو به رو است. یک صندوق عقب 410 لیتری نیز برای این کلاس بالاتر از حد متوسط بوده، بنابراین فضایی برای وسایل همه وجود دارد.

کابین شیک، به‌علاوه سواری، ظرافت و هندلینگ چشم‌گیر را به آن اضافه کنید که همگی با 2000 پوند سپرده PCP از هوندا پشتیبانی می‌شوند و این خودرویی است که دوست‌داشتنی محسوب می‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید