بهترین جاهای دیدنی تهران کدامند

    کد خبر :1042409

هنگامی که صحبت از تهرانگردی می‌شود، لیست بلند بالایی از جاهای دیدنی تهران را پیش رو دارید. احتمالاً اسم بسیاری آنها مثل پل طبیعت، کاخ‌ها و موزه‌ها یا برج میلاد را بارها و بارها شنیده باشید؛ اما تهران بزرگ، مکان‌های دیگری را هم در دل خود دارد که بازدید از آنها نه یک بار بلکه برای چندمین بار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. در این مطلب چند مورد از این مکان‌های دیدنی و بی‌نظیر را معرفی کرده‌ایم.

1- ایران مال تهران

ایران مال یا بازار بزرگ ایران، مکانی برای عاشقان خرید است. این مجتمع، بزرگترین مجموعه تجاری تفریحی خاورمیانه محسوب می‌شود. مجتمع ایران مال با معماری منحصربه‌فرد، وسعت فوق‌العاده (317 هزار مترمربع مساحت)‌ و امکانات متنوع به بهترین مکان دیدنی برای تهرانی‌ها و گردشگران تبدیل شده است. این مجموعه بخش‌‌های متنوعی دارد که عبارتند از:

♦ هایپر استار

♦ لوازم دکوراسیون منزل

♦ محصولات زیبایی و سلامت

♦ محصولات فرهنگی و تفریحی

♦ جواهرات

♦ ساعت و زیورآلات

♦ کفش و محصولات چرمی

♦ لوازم خانگی و الکترونیکی

♦ پوشاک و لوازم ورزشی

مجتمع تجاری فرهنگی ایران مال، بین تهران و کرج و در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است. آدرس دقیق ایران مال روی نقشه، در شمال غربی تهران، منطقه 22 و انتهای اتوبان شهید همت و شهید خرازی قرار دارد.

در ایران مال، دسترسی به امکانات بسیار متنوعی از قبیل مراکز خرید، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی، شهربازی و هتل فراهم شده است. بخش‌های مختلف این مجتمع همچون مسجد جامع، باغ ماهان، بازار سنتی، شربت‌خانه، باغ دیدار و باغ کتاب ایران مال نیز بازدیدکنندگان زیادی دارند.

2- دریاچه چیتگر

تماشای آب همیشه آرامش‌بخش است؛ چه این آب، دریایی بزرگی باشد، چه یک دریاچه مصنوعی مثل چیتگر تهران. دریاچه چیتگر یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود و محال است کسی از رفتن به آنجا و دیدن آن همه زیبایی لذت نبرده باشد. امکانات تفریحی متنوعی در این مکان وجود دارند که می‌توانید به‌وسیله آن‌ها ساعت‌های مفرحی را با عزیزانتان سپری کنید.

دریاچه چیتگر که به شهدای خلیج فارس نیز موسوم است، بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران به شمار می‌رود. موقعیت این مکان در شمال غرب و در منطقه 22 تهران قرار دارد.

در اطراف دریاچه چیتگر، امکانات متنوعی مثل دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک، پیاده‌روی و ماهی‌گیری فراهم شده است؛ همچنین شب‌های دل‌انگیز این دریاچه، فرصتی برای علاقه‌مندان به گشت‌وگذارهای شبانه است تا لحظات خوشی را در کنار عزیزان خود سپری کنند.

رستوران روی آب و مجموعه تجاری تفریحی بام لند، دو مورد دیگر از امکانات دریاچه چیتگر هستند که این مکان تفریحی را از همه نظر کامل کرده‌اند. بهترین رستوران های تهران در مجموعه بام لند شعبه دارند و در مراکز خرید آن به برندهای معروف ایرانی و خارجی دسترسی خواهید داشت.

3- کافه نادری

کافه در هر شهری وجود دارد و در تهران هم کافه‌های متعددی به سبک‌های مدرن، کلاسیک و … تأسیس شده است؛ اما فقط تعداد انگشت‌‌شماری از آنها آنقدر قدیمی هستند که حس و حال نوستالژیک در مهمانان و مشتریان ایجاد کنند. کافه نادری یکی از این معدود مکان‌هایی است که شما را به صد سال پیش می‌برد. این مکان در سال 1306 توسط یک مهاجر ارمنی افتتاح شد و در طول سال‌های فعالیتش پاتوق شاعران، نویسندگان و روشنفکرانی از قبیل احمد شاملو، صادق هدایت، نیما یوشیج، سیمین دانشور، مهدی اخوان ثالث، جلال‌ آل احمد و چندین و چند شخصیت شناخته‌شده دیگر بوده است.

کافه نادری را می‌توان یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران به شمار آورد که متأسفانه در خطر مصادره و تعطیلی قرار دارد؛ پس بهتر است در اولین فرصت سری به این مکان دنج و خاطره‌انگیز بزنید و حس و حال متفاوتی که در کمتر کافه و رستورانی به‌دست می‌آید را تجربه کنید.

4- پل طبیعت

یکی از بهترین مکان‌های تهران که تقریباً در تمام ایام سال جمعیت زیادی در آنجا حضور دارند، پل طبیعت است. این پل در محله عباس‌آباد قرار دارد و این‌روزها به یکی از نمادهای پایتخت تبدیل شده است. پل طبیعت معماری بسیار خاص و خیره‌کننده‌ای دارد. این سازه که به‌صورت یک پل دو طبقه پیاده‌رو ساخته شده است از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و دو پارک طالقانی و آب‌وآتش را به هم متصل می‌کند.

پل طبیعت، ضمن برخورداری از امکانات تفریحی، یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران نیز محسوب می‌شود؛ بر همین اساس، پایتخت‌نشینان و اکثر افرادی که به این شهر سفر می‌کنند، این مکان را در برنامه‌ گشت و گذار خود قرار می‌دهند. در پل طبیعت می‌توانید به کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های طبقه اول آن نیز بروید؛ همچنین مسیر پیاده‌روی این پل بسیار جذاب است و نیمکت‌هایی هم برای نشستن و استراحت کردن دارد.

شب های تهران از پل طبیعت بسیار دیدنی و خیره‌کننده است؛ پس اگر اهل گشت‌وگذارهای شبانه هستید، این مکان جذاب هم می‌تواند یکی از گزینه‌های لیستتان باشد. می‌توانید در حین پیاده‌روی از منظره زیبای شب لذت ببرید و تصاویر خاطره‌انگیزی را هم به ثبت برسانید.

5- پارک ارم تهران

مجتمع ورزشی تفریحی پارک ارم سبز، یکی از بهترین مقاصد تفریحی تهران است. این مجموعه 75 هکتار وسعت دارد و از 3 شهربازی فعال، یک شهربازی سرپوشیده، باغ وحش، استخر، سرسره آبی روباز و دریاچه برای قایق‌رانی برخوردار است.

پارک ارم بهترین مکان تفریحی تهران برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان است. این مجموعه تفریحی بزرگ در غرب پایتخت و در انتهای اتوبان شهید باکری قرار دارد.

ورودی های پارک ارم تهران

پارک ارم تهران 3 ورودی دارد که عبارتند از:

♦ ورودی اول : کیلومتر 4 اتوبان تهران – کرج از سمت تهران پس از پل ستاری

♦ ورودی دوم: بزرگراه کرج – تهران، خروجی شهید باکری شمال، پس از خروجی شهید باکری به شهید حکیم غرب و ورود به شهید باکری جنوب

♦ ورودی سوم: انتهای بزرگراه شهید باکری

تجربه سفری آسان و خاطره‌انگیز با فلای تودی

تعداد جاهای دیدنی تهران بسیار زیاد و متنوع هستند که در این مطلب فقط 5 مورد از بهترین‌های آنها را معرفی کردیم. مکان‌های گردشگری متنوع در پایتخت، این شهر را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر و گردشگری تبدیل کرده است.

فلای تودی، بهترین سایت برای رزرو هتل در تهران و سایر شهرهای ایران است که به دلیل همکاری با بیش از یک و نیم میلیون هتل داخلی و خارجی، یافتن هتل و اقامتگاه مناسب را برای‌تان آسان می‌کند.

اگر قصد رزرو و خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط قطار را دارید، همین کار را هم می‌توانید از طریق فلای تودی انجام دهید. این سایت با بیش از 900 ایرلاین داخلی و خارجی همکاری می‌کند و یافتن بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی را بسیار آسان کرده است. از طریق فلای تودی می‌توانید بلیط‌ قطار برای تهران و شهرهای دیگر را هم تهیه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید