بهترین برندهای خودرویی در سال 2023

    کد خبر :981103
برندهای خودرویی

شرکت‌های خودروسازی متنوعی در سراسر جهان فعالیت می‌کنند که عمده آنها در کشورهای آسیایی، اروپایی و قاره امریکا حضور دارند. هر یک از این برندها سبد محصول بزرگی ارائه می‌دهند تا مشتریان بتوانند از میان مدل موردنظر گزینه مناسبی را تهیه کنند.

بازتاب- اما این پرسش ممکن است به وجود بیاید که کدام برند خودروساز در سال 2023 توانسته بهترین برند شود. در این مطلب قصد داریم شما را با 5 برند برتر سال آشنا کنیم.

 

فولکس واگن

برندهای خودرویی

گروه خودروسازی فولکس واگن یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولیدکننده است و دفتر مرکزی آن در ولفسبورگ آلمان واقع شد. این گروه از دو بخش تشکیل شده است، بخش خودرو و بخش خدمات مالی. این شرکت در حال حاضر بزرگ‌ترین خودروساز اروپا و یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای جهان به شمار می‌رود. در حال حاضر، گروه فولکس واگن از 12 برند شامل فولکس واگن، آئودی، پورشه، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی و غیره تشکیل می‌شود.

این برند در سراسر جهان کارخانه داشته و در بیش از 150 کشور خودرو می‌فروشد. علی‌رغم چالش‌های تجاری، فولکس واگن همچنان به هزینه‌های خود در تحقیق و توسعه فناوری‌های جدید، از جمله خودروهای الکتریکی و هیبریدی ادامه می‌دهد. این شرکت هدف خود را برای خنثی شدن نسبت به کربن تا سال 2050 تعیین کرده و در تلاش است تا اثرات زیست محیطی آن را از طریق شیوه‌های تولید و حمل و نقل پایدار کاهش دهد.

درآمد: 284 میلیارد دلاری

 

تویوتا موتورز

برندهای خودرویی

برکسی پوشیده نیست که شرکت تویوتا موتور بزرگ‌ترین خودروساز جهان است. این یک شرکت چند ملیتی ژاپنی بوده که حضور جهانی دارد. این شرکت با داشتن دفتر مرکزی در آیچی ژاپن، به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها از نظر درآمد تبدیل شد.

تویوتا موتورز با تولید سالانه بیش از 10 میلیون خودرو در حال حاضر بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر حجم تولید است. سبد محصولات آن شامل سدان، SUV، کامیون و هیبریدی می‌شود. این شرکت به خاطر خودروهای قابل اعتماد و کم مصرف خود شهرت داشته و خودروهای هیبریدی آن از جمله پریوس از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

 این شرکت در بیش از 150 کشور فعالیت دارد و دارای نیروی کار قوی بیش از 300000 نفر است. به عنوان بخشی از تحقیق و توسعه رو به رشد خود، این شرکت یکی از اولین کسانی بود که وسایل نقلیه هیبریدی تولید انبوه را معرفی کرد و با توسعه فناوری پیل سوختی همچنان در این زمینه پیشتاز است. این برند اهداف زیست محیطی خاصی را تعیین کرده، از جمله هدف فروش بیش از 5 میلیون خودروی الکتریکی تا سال 2030 و دستیابی به بی‌طرفی کربن در فعالیت‌های خود تا سال 2050. در حال حاضر بیش از 350000 نفر در سراسر جهان مشغول به کار هستند که تلاش می‌کنند تجربه رانندگی نهایی را از طریق عملکرد ارائه دهند.  راحتی، کاربر پسند، ایمنی و یک ظاهر طراحی شده هدف تویوتا در تولید خودرو محسوب می‌شود.

درآمد: 260 میلیارد دلار

دایملر

برندهای خودرویی

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس درجه یک، تاریخ دایملر از سال 1886 شروع می‌شود. دفتر مرکزی آن در اشتوتگارت آلمان قرار دارد. این شرکت از طریق خودروهای سواری مرسدس بنز، کامیون‌های دایملر، وانت‌ها، اتوبوس‌ها و خدمات مالی حضور پررنگی داشته و توانسته حضور جهانی خود را در حوزه‌های مختلف نشان دهد. سبد محصولات قوی دایملر دارای خط تولید خودروهای لوکس از جمله برند مرسدس بنز و همچنین اتوبوس‌ها و کامیون‌های تجاری است.

این برند همچنین در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی فعالیت دارد و سرمایه گذاری قابل توجهی در فناوری رانندگی خودران انجام داده است. خودروهای لوکس این شرکت به دلیل کیفیت بالا، ویژگی‌های نوآورانه و فناوری پیشرفته‌ شناخته می‌شوند. خودروهای تجاری دایملر، از جمله برندهای Freightliner و Western Star نیز در صنعت حمل و نقل محبوب و مورد توجه هستند.

این کمپانی قصد دارد تا سال 2039 به بی طرفی کربن در سراسر زنجیره تامین خود دست یابد. همچنین در تلاش است تا استفاده از منابع طبیعی را کاهش دهد و پایداری عملیات تجاری جهانی خود را بهبود بخشد. دایملر تحت تأثیر تغییر به سمت خودروهای الکتریکی و هیبریدی قرار گرفته و برای عقب ماندن از رقبا در این زمینه با مشکل مواجه شده است. علی‌رغم همه چالش‌ها، دایملر همچنان یک بازیگر مهم در صنعت خودروسازی بوده و به دلیل تمرکز بر نوآوری، به کیفیت و پایداری شهرت دارد.

درآمد: 190 میلیارد دلار

فورد موتور

برندهای خودرویی

شرکت فورد موتور یک خودروساز آمریکایی چندملیتی بوده که سال 1919 در Delaware تأسیس شد. این شرکت با به دست آوردن تجارت یک شرکت مستقر در میشیگان، همچنین به عنوان شرکت فورد موتور، که در سال 1903 برای تولید و فروش خودروهای طراحی و مهندسی شده توسط هنری فورد تأسیس شده بود، شروع به کار کرد.

فورد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو و پیکاپ در جهان است که دارای خط تولید قوی بوده و شامل طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه همچون خودرو، پیکاپ و شاسی بلند می‌شود. این شرکت به خاطر مدل‌های محبوبش مانند فورد موستانگ، پیکاپ‌های سری F و فورد اکسپلورر شناخته شده است. این شرکت همچنین در تولید خودروهای تجاری مانند اتوبوس و وانت و همچنین قطعات و سیستم‌های خودرو فعالیت دارد.

 این برند در بیش از 100 کشور فعالیت دارد و بیش از 150000 کارمند برای آن فعالیت می‌کنند. این شرکت یکی از اولین کمپانی بود که خودروهای تولید انبوه را معرفی کرد و نقش مهمی در توسعه خط مونتاژ داشت که انقلابی در تولید ایجاد کرد.

 این شرکت سرمایه گذاری مستمری در تحقیق و توسعه مانند رانندگی مستقل و وسایل نقلیه متصل انجام داده است. فورد روی خنثی شدن کربن تا سال 2050 تمرکز دارد. این خودروساز همچنین در تلاش است تا پایداری عملیات و محصولات خود را بهبود بخشد، از جمله با افزایش استفاده از مواد بازیافتی و کاهش ضایعات. این برند به دلیل کیفیت و نوآوری شهرت زیادی داشته و محصولات آن به دلیل قابلیت اطمینان و دوام بسیار شناخته شده هستند.

درآمد: 158 میلیارد دلار

 

جنرال موتوروز

برندهای خودرویی

جنرال موتورز یک شرکت خودروسازی مطرح بوده که در سال 1908 تاسیس شد. این شرکت با دفتر مرکزی جهانی خود در دیترویت، ایالات متحده، در پنج قاره در بسیاری از کشورها فعالیت می‌کند. این شرکت با 180000 کارمند از 70 ملیت، تیم بسیار متنوع و اختصاصی دارد. جنرال موتورز با هشت برند متمایز معروف در سراسر جهان فعالیت کرده که شامل بیوک، جی ام سی، کادیلاک، هولدن، بائوجون، وولینگ و جیفانگ می‌شود.

 این کمپانی وسایل نقلیه اعم از خودروهای برقی گرفته تا پیکاپ سنگین را ارائه می‌کند که نشان از گستردگی جهانی است. این برند در سال گذشته عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده و همچنین یک شورلت بولت برقی مقرون به صرفه را ایجاد کرد که با شارژ کامل تا 368 کیلومتر برد الکتریکی خالص را ارائه می‌دهد. جنرال موتورز بارها به دلیل کیفیت و عملکرد خود مورد قدردانی قرار گرفته و توانسته ارزش بالای خود را نشان دهد.

درآمد: 156 میلیارد دلار

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید