بهترین بازی‌های کنسول ایکس باکس در سال 2023

    کد خبر :961941
ایکس باکس

بی شک یکی از پلتفرم‌های گیمینگ محبوبی که در بازار می‌توان یافت کنسول‌های ایکس باکس است. نسل جدید آن با نام ایکس باکس سری ایکس و اس سال‌های قبل راهی بازار شدند و توانستند موردتوجه قرار گیرند. در این بین طی سال‌های گذشته شاهد انتشار بازی‌های مختلفی برای این نوع کنسول بودیم و سال 2023 هم چند موردی اضافه می‌شود.

بازتاب-در این مطلب قصد داریم به فهرست بهترین بازی‌های کنسول ایکس باکس در سال 2023 بپردازیم.

 

1-بازی Deathloop

ایکس باکس

این عنوان یک اثر اکشن ماجراجویی بوده که توسط استودیو آرکین استودیوز توسعه یافت. پلتفرم مقصد آن پلی استیشن 5، رایانه شخصی، ایکس باکس سری ایکس و اس بوده که توانست با حالت تک و چندنفره خود موردتوجه قرار گیرد.

این بازی سال 2021 برای پلی استیشن 5 منتشر شد و سپس سال 2022 برای رایانه شخصی و ایکس باکس دردسترس قرار گرفت. در واقع داستان این بازی درباره فردی به نام کلت وان است که در یک حلقه زمانی گیر افتاده‌ و برای نجات پیدا کردن از این حلقه باید تا پایان روز هشت نفر را به قتل برساند. البته با انحصاری بودن یک ساله برای کنسول پلی استیشن، مدتی بعد برای ایکس باکس دردسترس قرار گرفت.

بازیکنان می‌توانند داستان اصلی بازی Deathloop را در 16 ساعت به اتمام برسانند و برای تکمیل کامل مراحل نیاز به 34 ساعت زمان است. البته با سبک شوتر اول شخص یک تجربه گیم پلی جذاب با سبک و سیاق سری بازی‌های dishonored  بسیار لذت بخش بوده و یک تجربه سرگرم کننده با این بازی خواهند داشت.

ناگفته نماند وظیفه انتشار این بازی برعهده شرکت بتسدا قرار داشت که اخیرا توسط مایکروسافت خریداری شد.

2-بازی Overwatch 2

ایکس باکس

دیگر بازی که باید به آن بپردازیم، Overwatch 2 نام دارد. این عنوان اثری از شرکت بلیزارد بوده که حالتی چندنفره دارد و در سبک شوتر اول شخص است. در سال‌های گذشته بازی‌های شوتر آنلاین محبوبیت دوچندانی پیدا کردند و عجیب نیست که Overwatch 2 نیز در این فهرست قرار گیرد.

این بازی برای پلتفرم‌های مختلفی نظیر پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، رایانه شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس در کنار نینتندو سوییچ منتشر شد. ناگفته نماند در این بازی افراد حالت PvP را هم می‌توانند تجربه کنند.

بازی Overwatch 2 گیم پلی سراسر هیجان و سرگرم کننده‌ای دارد و از این رو باید آن را به عنوان یک بازی برتر کنسول ایکس باکس نام برد. بنابراین اگر دنبال تجربه یکی از بهترین عناوین ایکس باکس هستید، Overwatch 2 را از لیست خارج نکنید.

 

3- بازی Control Ultimate Edition

ایکس باکس

این بازی یک اثر اکشن سوم شخص ماجراجویی بوده که توسط استودیو  Remedy Entertainment توسعه یافت و شرکت 505گیمز نیز آن را منتشر کرد. عنوانی که برای ایکس باکس و رایانه شخصی منتشر شده و یک اثر تحسین برانگیز و قابل توجه بود. داستان درباره دختری به نام جسی بوده که به دنبال برادر گمشده خود بوده و ماجرای خطرناکی آن را دربرمی‌گیرد. در این بازی شما می‌توانید سلاح‌های پیشرفته داشته باشید و تجربه گیم‌پلی لذت بخشی را شاهد خواهید بود.

گذشته از آن شما یک سلاحی دارید به نام Service Weapon که قابلیت تغییر شکل را داراست. همچنین قابلیت کنترل از راه دور اجسام هم با وجود قدرت فرابشری دارید. گیم پلی سیستم مبارزاتی هوشمندانه را نمایش گذاشته و با سپری کردن مراحل به قابلیت‌های قدرتی بزرگی دست پیدا می‌کنید.

به طور کلی بازی Control Ultimate Edition یک اثر برجسته بوده که می‌توانید روی کنسول ایکس باکس خود تجربه کنید.

 

4- بازی Halo Infinite

ایکس باکس

از دیگر عناوین این لیست بازی Halo Infinite شرکت مایکروسافت است. اثری از استودیو 343 اینداستریز که توانسته به موفقیت‌های بزرگی در زمینه توسعه بازی با فرنچایز Halo دست یابد. بازی Halo Infinite در سبک شوتر اول شخص بوده و شرکت ایکس باکس گیم استودیوز و مایکروسافت آن را برای ایکس باکس وان، رایانه شخصی و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر کرد. این عنوان ششمین قسمت از سری Halo بوده و همچنان بازیکنان با داستان مستر چیف رو به رو هستند.

همچنین باید آن را سومین قسمت Reclaimer saga و دنباله بازی Halo 5: Guardians دانست. داستان این نسخه حس انسانی بیشتری در مقایسه با نسخه‌های قبلی داشته و مستر چیف به دنبال کشف یک دوست گمشده است.

5-بازی Forza Horizon 5

ایکس باکس

این بازی اثری از استودیو پلی گراند گیمز بوده که به توسعه فرنچایز مسابقه‌ای فورتزا هورایزن پرداخته و نسخه پنجم این سری در سال جاری منتشر شد. عنوانی ریسینگ که از گرافیکی پویا برخوردار بوده و برای کنسول ایکس باکس و رایانه شخصی دردسترس قرار گرفت. بازی Forza Horizon 5 یکی از بهترین فرنچایز‌های مسابقه‌ای اتومبیلرانی بوده که توانسته علاقمندان بسیاری کسب کند و دستاوردهای بزرگی بدست آورد. این بازی از گیم پلی مهیجی برخوردار بوده و حالت‌های گیم پلی متعددی هم برای آن تدارک دیده شده تا افراد بتوانند هر یک را که تمایل دارند تجربه کنند.

بازی Forza Horizon 5 را روی کنسول ایکس باکس خود تجربه کنید زیرا در کنار گیم پلی و گرافیک چشم نواز، موسیقی متن شنیدنی هم دارد که در نوع خود برجسته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید