بهای طلا و نفت در بازارهای جهانی

    کد خبر :774518

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه جهش کرد و بالای 1،900 دلار برای هر اونس باقی ماند. این بالاترین قیمت طلا در 8 هفته اخیر است.

تشدید شیوع کرونا در آمریکا و انگلیس. علی‌رغم شروع توزیع واکسن در این کشورها، نگرانی از بازگشت مجدد محدودیت‌های قرنطینه‌ای را تشدید کرد و ارزش دلار را پایین آورد.

تا ساعت ۷:۲۸ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۱.۲۸ درصد یا ۲۴.۲۱ دلار جهش کرد و به ۱٫۹۲۲.۳۱ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۱.۶۸ درصد یا ۳۱.۸۰ دلار جهش کرد و به ۱٫۹۲۶.۹۰ دلار رسید.

به گزارش ایران جیب، افت شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان در معاملات روز دوشنبه باعث شد تا قیمت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن بالا برود.

قیمت نفت در معاملات امروز، دوشنبه که اولین روز معاملاتی سال جدید میلادی است، با امید به توزیع واکسن کرونا و بازگشت تقاضای نفت جهش کرد.

تا ساعت ۷:۲۰ به وقت تهران قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۱.۲۵ درصد یا ۶۵ سنت جهش کرد و به ۵۲.۴۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۲۲ درصد یا ۵۹ سنت جهش کرد و به ۴۹.۱۱ دلار رسید.

این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ قیمت نفت در کل ۲۰ درصد سقوط کرده بود. پاندمی کرونی و افت شدید فعالیت‌های اقتصادی و تقاضای نفت، قیمت‌ها را تحت فشار قرار داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید