بهای امروز نفت و طلا در بازارهای جهانی

    کد خبر :737536

به دنبال امیدواری به تصویب یک بسته محرک مالی جدید که بتواند روند ترمیم اقتصاد آمریکا را سرعت ببخشد و همچنین وعده عراق مبنی بر کاهش بیشتر تولید نفت خود قیمت نفت در معاملات اولیه روز دوشنبه شاهد افزایش بود و نیمی از کاهش قیمت روز جمعه را جبران کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 43 سنت معادل 0.97 درصد افزایش به 44 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 49 سنت معادل 1.19 درصد افزایش به 41 دلار و 71 سنت رسید.

روز جمعه در حالی که هر دو شاخص نفتی تحت تاثیر نگرانی ها از افت تقاضا شاهد افت بودند، نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت معاملات هفتگی را به ترتیب با 2.5 و 2.4 درصد رشد به پایان بردند.

روز یکشنبه امیدواری ها نسبت به حل اختلافات میان دموکرات ها و کاخ سفید بر سر یک بسته محرک مالی جدید جهت کمک به احیای اقتصاد بحران زده آمریکا افزایش یافت.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا و استیون منوچین وزیر خزانه داری این کشور گفته اند تمایل دارند مذاکرات بر سر توافقی که ماه های باقیمانده از سال 2020 را پوشش دهد از سر بگیرند.

در عین حال، شرکت امین ناصر مدیر اجرایی شرکت آرامکوی عربستان گفته انتظار دارد تقاضا برای نفت در آسیا ترمیم شود زیرا اقتصادهای این منطقه پس از پشت سر گذاشتن دوره اوج کرونا در حال بازگشایی تدریجی هستند.

به گزارش ایران جیب،در بخش عرضه نیز عراق روز جمعه اعلام کرد که به منظور جبران پایبندی ضعیف خود به توافق کاهش تولید طی 3 ماه گذشته، در ماه های اوت و سپتامبر تولید نفت خود را روزانه 400 هزار بشکه دیگر کاهش خواهد داد. این اقدام می تواند میزان پایبندی اوپک پلاس به مفاد توافق کاهش تولید را بالاتر ببرد و به تقویت قیمت ها کمک کند.

در حالی که نگرانی ها در مورد تشدید وضعیت کرونا و تنش های رو به افزایش بین آمریکا و چین سبب شده تا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا همچنان باقی بماند، قیمت فلز زرد پس از کاهش شدید در جلسه قبلی، امروز افت ناچیزی را شاهد بود و همچنان در بالای 2000 دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.19 درصد کاهش به 2031 دلار و 63 سنت رسید. قیمت روز جمعه و همزمان با ترمیم نسبی ارزش دلار با افتی بیش از 1.5 درصدی مواجه شد. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.55 درصد رشد به 2039 دلار و 20 سنت رسید.

بر اساس آمارهای جدید تاکنون بیش از 19.73 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و نزدیک به 727.5 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با امضای چند دستور اجرایی مانع از قطع کامل کمک هزینه های بیکاری به ده ها میلیون شهروندی شد که در اثر کرونا شغل خود را از دست داده اند. تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا به رقم 5 میلیون نفر رسیده است.

پس از امضای دو دستور اجرایی در مورد تحریم 2 نرم افزایش چینی تیک تاک و وی چت توسط ترامپ، سرمایه گذاران همچنین با نگرانی تحولات مربوط به روابط تجاری آمریکا و چین را دنبال می کنند.

در هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و مالی، طلا به عنوان یک محل امن سرمایه گذاری تلقی می شود. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.46 درصد کاهش به 1262.12 تن رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید