پیش‌بینی ترامپ درباره اقتصاد آمریکا

    کد خبر :1046804
ترامپ اقتصاد آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در مصاحبه با «لو دابس» خبرنگار و مجری سابق «فاکس بیزنس نتورک» عنوان کرد: اگر من مجددا رئیس‌جمهور شوم، دوره مشابه «هربرت هوور» سی و یکمین رئیس‌جمهور ایالات متحده را نخواهم داشت؛ رئیس‌جمهور اسبقی که وقتی اقتصاد کشور پایدار بود ریاست را برعهده گرفت و سپس با رکود بزرگی مواجه شد.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ که در حال حاضر برای انتخابات ۲۰۲۴ تلاش می‌کند و احتمالا رقیبش «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا خواهد بود، با اشاره به وضعیت فعلی این کشور افزود: ما اقتصاد شکننده و ضعیفی داریم و این نتایج آن چیزی است که طی این چند سال انجام شده‌است.

او تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنم اقتصاد آمریکا سقوط کند و امیدوارم این اتفاق طی ۱۲ ماه آینده رخ دهد زیرا نمی‌خواهم رئیس‌جمهوری مثل هربرت هوور باشم.

این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره اقتصاد این کشور که با تورم بالا مواجه شده، هشدار می‌دهد. دونالد ترامپ هفته گذشته در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» نوشت: بازار بورس وضعیت خوبی دارد زیرا مردم توقع دارند که من در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شوم. اگر پیروز نشوم، پیش‌بینی من این است که بورس سقوط خواهد کرد و بدتر از سال ۱۹۲۹ خواهد شد. چه رکود بزرگی!

وی افزود: تنها چیزی که اقتصاد را زنده نگه داشته، آن چیزی است که در دوران ریاست ترامپ به دست آورده‌ایم. در دوران ریاست جو بایدن، تورم بالا به کلی توان خرید مصرف‌کنندگان را نابود کرده‌است.

به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی جدید از سوی شرکت افکارسنجی «آمریکن ریسرچ گروپ» که در بازه زمانی ۱۷ الی ۲۰ دسامبر (۲۶ الی ۲۹ آذر) انجام شد، نشان می‌دهد که تنها ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد جو بایدن را در ریاست جمهوری کشورشان تایید می‌کنند، در حالی که ۵۷ درصد گفتند عملکرد او را تایید نمی‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید