رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

بنیاد شهید پاسخگوی مشکلات بیمارستان امام کرج باشد

    کد خبر :434902

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز درباره انتقادات و اعتراضات اخیر کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) البرز به دنبال تاخیر حدود یک ساله در پرداخت مطالبات‌شان، گفت: مالکیت این بیمارستان با سازمان همیاری شهرداری‌ استان البرز بوده و موسس و صاحب پروانه هم بنیاد شهید است.

دکتر حمید درفشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعتصاب کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) البرز، گفت: بیمارستان امام خمینی کرج بیمارستانی است که هیچ ارتباطی با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی البرز ندارد، بلکه مالکیتش با سازمان همیاری شهرداری‌ استان البرز است و موسس و صاحب پروانه هم بنیاد شهید است و قاعدتا از نظر ما بنیاد شهید که موسس و صاحب پروانه است، در قبال بیمارستان مسوولیت و تعهد دارد.

وی افزود: حدود یکسال است که این بیمارستان رها شده است؛ حقوق پرسنلش از سوی مالک پرداخت نمی‌شود و خدمات بیمارستان به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته است. بر این اساس چندین ماه است که پرسنل این بیمارستان حقوق‌هایشان را دریافت نکردند و مقابل بیمارستان اعتراض و تحصن می‌کنند.

درفشی ادامه داد: تصور شده که این بیمارستان دانشگاهی و دولتی است. این درحالیست که ما هم در این زمینه مدعی هستیم و معتقدیم که باید این بیمارستان فعال شود و حق و حقوق پرسنلش پرداخت شود و سازمان همیاری‌ها و بنیاد شهید به عنوان صاحب پروانه متعهد و مسوولند، اما متاسفانه در حال حاضر به وظایف خودشان در قبال این بیمارستان عمل نمی‌کنند و قضیه دارد به حساب وزارت بهداشت تمام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه در این زمینه جلسات متعددی در سطح استان انجام شده است، ‌گفت: این بیمارستان بدهکاری بسیار بالایی دارد و قرار بوده بعد از اینکه بدهی‌هایش را تسویه کرد، به دانشگاه واگذار شود، اما الان موسسس و صاحب پروانه مسوولیت دارد. حتی اگر قرار باشد به دانشگاه واگذار شود، باید پروانه و مالکیت به دانشگاه واگذار شود. متاسفانه ظرف سال‌های گذشته این اراده برای این کار وجود نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید