مونسان، طی بازدید از میدان حسن‌آباد پس از حریق:

بناهای تاریخی و مجاور آن‌ها نباید انبار کالا باشند

    کد خبر :577669

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سرزده از میدان تاریخی حسن‌آباد تهران که بخشی از آن در آتش‌سوزی چهارشنبه‌شب هفته گذشته آسیب دید، بازدید کرد.

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸ به‌طور سرزده در میدان حسن آباد حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت بخش‌های آسیب‌دیده این میدان تاریخی قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید بر تسریع مرمت ساختمان تاریخی میدان حسن‌آباد تأکید کرد و خواستار مقاوم‌سازی بناهای تاریخی تهران و جلوگیری از تکرار این حوادث شد.

در این بازدید که محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، پرهام جانفشان مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران، شهردار منطقه ۱۱ و تعدادی از مسئولان شهری و آتش‌نشانی حضور داشتند، معاون رئیس‌جمهوری خواستار تهیه گزارش کامل از علت سانحه و تسریع در بازسازی و مرمت این میدان تاریخی در قلب تهران شد.

مونسان در این بازدید با اشاره به تأکید رئیس‌جمهوری در خصوص مرمت میدان حسن‌آباد گفت: «خوشبختانه در این خصوص کارگروهی نیز تشکیل شده و امیدواریم کارها هرچه سریع‌تر انجام شود.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین از کاربری نامناسب برخی از بناهای تاریخی و بناهای مجاور آن‌ها گلایه کرد و خواستار ایمن‌سازی این بناها و استفاده نشدن از آن‌ها به‌عنوان انبار کالا شد.

مونسان از بناهای تاریخی تهران به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمندی یاد کرد که می‌توان از آن‌ها در رونق گردشگری تهران و جذب توریست استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۱ تهران نیز در این بازدید با اشاره به این‌که شهرداری تمام تلاش خود را برای مرمت این بنا و همکاری با میراث‌فرهنگی به‌کار خواهد بست افزود: «بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، شش ماه دیگر وضعیت این میدان به حالت قبلی بازخواهد گشت و شش ماه بعد که از اینجا بازدید کنید، شاهد وضعیت بسیار مطلوب این میدان و این بنای تاریخی خواهید بود.»

چهارشنبه‌شب هفته گذشته ۲۶ تیرماه ۹۸، بر اثر آتش‌سوزی که در انبار محل نگهداری کالا در میدان حسن‌آباد روی داد، بخش‌هایی از بنای تاریخی میدان حسن‌آباد آسیب دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید