بلژیک به اوکراین تانک‌های دست دوم می فرستد

    کد خبر :1013942
بلژیک اوکراین تانک‌های دست دوم

بلژیک تانک‌های دست دوم خود را به اوکراین واگذار می‌کند.

به نقل از الجزیره، یک تاجر اسلحه که این معامله را انجام داده است، ده ها تانک دست دوم لئوپارد 1 که زمانی متعلق به بلژیک بود را خریده و به یک کشور اروپایی دیگر فروخته که نهایتاً به دست نیروهای اوکراینی که با تهاجم روسیه مقابله می کنند، برسد.

این معامله درحالی انجام شده که بحث فروش این تانک‌ها در اوایل سال جاری به خاطر آنچه قیمت نامعقول عنوان شده بود، رد شد. درحالیکه کشورهای غربی به شدت به دنبال تامین سلاح منسوخ یا دست اول برای اوکراین هستند، این موضوع به یک موضوع سودآور برای شرکت‌های خصوصی تامین اسلحه تبدیل شده است.

این تاجر ناشناس بدون نام بردن از طرف سوم این قرارداد که یک کشور اروپایی است، از فروش 50 تانک «لئوپارد یک» خبر داده است. با این حال روزنامه آلمانی «هندلزبلات» عصر سه شنبه گزارش داد که شرکت اسلحه ساز «راین متال» تانک های لئوپارد 1 را خریداری کرده و بیشتر آنها را برای صادرات به اوکراین آماده می کند.

گفتنی است لئوپارد 1 توسط شرکت آلمانی «کراوس مافی» در دهه 1960 ساخته شد. این تانک از لئوپارد 2 سبکتر است و نوع تفنگ اصلی متفاوتی دارد. مدل های بعدی این تانک آخرین بار در دهه 1990 ارتقا یافتند.

شفقنا

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید