بلومبرگ: عربستان از تسلیحات سایبری اسرائیل برای سرکوب مخالفان استفاده می‌کند

    کد خبر :551074

تارنمای خبری بلومبرگ می‌نویسد، کشورهای غربی در حالی از نزدیک شدن عربستان و اسرائیل خشنود هستند که این روابط بیشتر برای سرکوب مخالفان عربستان توسط تسلیحات سایبری اسرائیل ایجاد شده است.

به گزارش این تارنمای آمریکایی، عمومی شدن روابط میان عربستان و اسرائیل در حالی از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده است که به‌تازگی گزارش‌هایی مبنی بر سرکوب و ترور مخالفان عربستان با همکاری اسرائیل بدست آمده است.

به گفته بلومبرگ، «ایاد البغدادی» وبلاگ نویس فلسطینی که هم اکنون در کشور نروژ در تبعید به سر می‌برد، در ماه گذشته مقامات امنیتی نروژ به وی اطلاع دادند که عربستان به دنبال ترور وی است.

بر اساس گزارش مقامات امنیتی نروژ تمام مکالمات تلفن‌های البغدادی توسط عربستان از طریق استفاده تسلیحات سایبری ساخت اسرائیل مورد شنود قرار می‌گرفته است.

البغدادی نیز در پیامی توئیتر گفت، تمام مکالمات و نوشته‌های اینترنتی من توسط سرویس اطلاعات عربستان هک شده بودند.

البغدادی همچنین در مصاحبه با بلومبرگ می‌گوید، عربستان در ابتدا خواهان بدنام کردن مخالفین خود از طریق رسوایی‌های جنسی و مالی است و در صورت عدم موفقیت از این راه سرانجام به دنبال ترور مخالفان از طریق رصد مسیر آنان از تلفن‌های همراه هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شنود و هک تلفن مخالفان عربستان توسط شرکت اسرائیلی “ان اس او” (NSO) صورت می‌گیرد. این شرکت از طریق تسلیحات سایبری تحت عنوان پگاسوس از سال گذشته بسیاری از خبرنگاران و فعالان حقوق بشری عربستان را مورد رصد و شنود قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید