بلاهایی که تنبلی سرتان می آورد

    کد خبر :939889
تنبلی

ممکن است گاهی اوقات نظافت خانه را به تعویق بیندازید. با این حال، هنگامی که تنبل شوید، گرد و غبار نیز ظاهر می‌شود، و دیری نمی‌پایید که در کثیفی زندگی می‌کنید.

در آن لحظه، ممکن است بایستید و فکر کنید اگر دیگر تمیز نکنید چه اتفاقی می‌افتد. و در حالی که تصور یک زندگی بدون جاروبرقی و پاک کردن میز وسوسه‌انگیز است، احتمالاً می خواهید همه چیزهای منفی را در نظر بگیرید که اگر انجام کارهای خانه را متوقف کنید یا حداقل کسی را برای انجام آن استخدام نکنید، ممکن است چه چیزی اتفاق بیفتد.

کنه‌ها وارد می‌شوند

اگر جاروبرقی نکنید، مکان شما به پناهگاهی برای آلرژی‌زاها، به ویژه کنه‌های گرد و غبار تبدیل می شود. این موجودات میکروسکوپی از سلول‌های مرده پوستی تغذیه می‌کنند. کنه‌های گرد و غبار در مبلمان، فرش‌ها، ملافه‌ها و … زندگی می‌کنند. آنها می‌توانند به یک مشکل واقعی برای افراد مبتلا به آلرژی یا آسم تبدیل شوند.

آلرژی بدتر می‌شود

کنه‌های گرد و غبار عامل شایع آلرژی و علائم آسم در تمام طول سال هستند. اساساً می توانید با تمیز نگه داشتن خانه خود این علائم آلرژی را کاهش دهید.

باعث تصادف می‌شود

خانه نامرتب احتمال زمین خوردن و افتادن از روی اشیاء را افزایش می‌دهد . می‌تواند صدمات جدی وارد کند، به خصوص اگر از پله‌ها بیفتید یا پا روی شیشه بگذارید.

اشکالات وارد می‌شوند

زباله‌های پوسیده، مگس‌ها و دیگر خزنده‌ها را جذب می‌کند که می‌خواهند از غذاهای قدیمی تغذیه کنند. از بیرون آوردن سطل زباله غافل نشوید، زیرا در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد.

تمیز کردن سخت‌تر می‌شود

هر چه مدت بیشتری برای تمیز کردن صبر کنید، موقعی که زمانش فرا می‌رسد، کار سخت‌تر می‌شود. برای جلوگیری از این امر، سعی کنید یک برنامه تمیز کردن داشته باشید که در آن هر روز 15 تا 20 دقیقه را صرف تمیز کردن کنید. عادت به تمیز کردن سریع داشته باشید، زیرا این کار باعث می‌شود کارهای تمیز کردن کمتر دلهره‌آور شوند.

احساس استرس خواهید کرد

یک خانه کثیف فقط به شما استرس وارد می‌کند. تصور کنید به جای یک کاناپه پر از لباس‌های کثیف، به خانه می‌آیید، روی یک تخت خواب خوب و ظرف‌های شسته شده.

رشد کپک روی غذا

باقی مانده های فراموش شده ممکن است منجر به کپک زدن در یخچال یا انباری شما شود. عوامل دیگر ممکن است شامل دمای ذخیره سازی، رطوبت، اکسیژن، محتوای آب و … باشد. بنابراین وقتی تمیز کردن خانه خود را متوقف می کنید، از غذای فاسد استقبال می کنید. این نه تنها منزجر کننده است، بلکه هدر دادن پول نیز به حساب می‌آید.

نمی‌توانید تمرکز کنید

مطالعات نشان داده‌اند که بی‌نظمی می‌تواند تمرکز روی یک کار را دشوار کند و بهره‌وری را کاهش دهد. بنابراین، تمیز کردن مرتب فضای خود می تواند به شما کمک کند واضح‌تر فکر کنید.

تحریکات پوستی

علاوه بر علائم آسم، شما همچنین می توانید به تحریکات پوستی یا حتی درماتیت، به خصوص از ملحفه‌های کثیف نیز مبتلا شوید. جاروبرقی مکرر، تمیز کردن مرطوب، گردگیری و شستشو می تواند این مشکلات را کاهش دهد.

ممکن است مریض شوید

علاوه بر آلرژی، زندگی در یک خانه نامرتب و کثیف می تواند شما را به شدت بیمار کند .به عنوان مثال، کپک می تواند باعث ایجاد احساس بیماری در افراد شود و موجودات زنده، میکروب‌ها و بسیاری از بیماری‌ها را به خانه شما منتقل می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید