بزرگترین نیروگاه بادی جهان در ازبکستان ساخته می شود

    کد خبر :934245
نیروگاه بادی

ازبکستان و عربستان سعودی توافقنامه‌ای را برای ساخت بزرگ‌ترین مزرعه بادی جهان در کاراکالپاکستان امضا کردند. این را وزارت انرژی ازبکستان اعلام کرد. در دیدار وزرای انرژی دو کشور با نمایندگان شرکت های سعودی، سه سند همکاری به ارزش 12 میلیارد دلار به امضا رسید.

بازتاب-سند اول، موافقت نامه ساخت نیروگاه بادی ACWA Power با ظرفیت 1.5 گیگاوات در منطقه است. این پروژه بزرگ‌ترین مزرعه بادی نه تنها در منطقه، بلکه در سراسر جهان خواهد بود.

به گفته این وزارتخانه، برنامه ریزی شده است که ظرفیت مزرعه بادی بتواند برق 1.65 میلیون خانوار را تامین کند و 2.4 میلیون تن انتشار کربن در سال را جبران نماید. علاوه بر این، طرفین توافقنامه ای را با تمرکز بر توسعه تحقیق و متعاقباً تولید هیدروژن سبز در ازبکستان امضا کردند. ACWA Power و Air Products در آن مشارکت دارند.

به گفته این وزارتخانه، ازبکستان و عربستان سعودی فعالانه در بخش انرژی همکاری می‌کنند. ACWA Power یک توسعه‌دهنده، سرمایه‌گذار و اپراتور پیشرو در عربستان سعودی در زمینه نیروگاه‌ها، نیروگاه‌های نمک‌زدایی و نیروگاه‌های هیدروژن سبز در سراسر جهان است.

این شرکت به همراه ازبکستان تعدادی پروژه انرژی از جمله ساخت دو نیروگاه بادی با ظرفیت 500 مگاوات در دو منطقه از منطقه بخارا و یک نیروگاه بادی با ظرفیت 100 مگاوات در منطقه کارائوزیاک را اجرا می‌کند. همچنین این شرکت در حال ساخت نیروگاه حرارتی با ظرفیت 1500 مگاوات در شهر شیرین منطقه سیردریا است و راه اندازی آن برای سه ماهه چهارم سال 2023 برنامه ریزی شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید