بزرگترین آنتن جهان توسط چینی ها ساخته شد

    کد خبر :867539
بزرگترین آنتن جهان توسط چینی ها ساخته شد

رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که این کشور بزرگ‌ترین آنتن سیاره را در آسیای مرکزی ساخته تا بتواند ارتباط از راه دور با واحدهای آبی و زیردریایی‌هایی ارتش خود برقرار نماید. همچنین گفته می‌شود که از این آنتن قرار است برای مقاصد غیر نظامی نیز استفاده شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_چینی‌ها مختصات دقیق محل قرارگیری این آنتن را اعلام نکرده‌اند، اما گمانه‌زنی‌ها از ساخت آن در کوهستان دابا حکایت دارند. گفته می‌شود که این آنتن ابعادی به بزرگی 100 در 100 کیلومتر داشته که در صورت صحت این ادعا، باید از فضا به صورت یک شبکه بزرگ از کابل‌های به هم تنیده و به شکل یک صلیب قابل مشاهده باشد. البته چینی‌ها احتمالاً برای مخفی نگه داشتن آن تمهیداتی اندیشیده‌اند.

برای فرستادن سیگنال‌ها، از دو فرستنده قدرتمند که با توان الکتریکی 1 مگاواتی شارژ شده استفاده می‌شود و برای دریافت سیگنال‌ها نیز تجهیزاتی در عمق 200 متری زمین تعبیه شده‌ که می‌توانند اطلاعات را از فواصل 1300 کیلومتری که در اینجا شبه جزیره کره، ژاپن، تایوان و دریای چین جنوبی را شامل می‌شود، دریافت نمایند.

محققان و مهندسان فعال در پروژه ساخت این آنتن می‌گویند آن را برای برقرار کردن ارتباط با تجهیزات نیروی دریایی ارتش چین در فواصلی تا 3000 کیلومتر طراحی کرده‌اند که به معنی دسترسی آن‌ها به گوآم، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام، خواهد بود.

این آنتن غول پیکر قادر است امواجی به فرکانس‌های بسیار پایین 0.1 تا 300 هرتزی ایجاد کرده و آن‌ها را از طریق دریا یا زیر زمین برای واحدهای مورد نظر ارسال نماید. چینی‌ها ادعا می‌کنند که تجهیزات نظامی مانند زیردریایی‌ها و درون‌های هوشمند آبی قادر خواهند بود با حفظ رادارگریزی و مخفی بودن خود، دستورات، اهداف و … را از این طریق دریافت نمایند.

چینی‌ها در یک همکاری مشترک با کشور روسیه، از این آنتن برای ارسال متنی کدنویسی شده به فاصله 7000 کیلومتری نیز استفاده کرده‌اند.

تلاش برای ساخت این آنتن‌ها به دهه 60 میلادی باز می‌گردد و  نیروی دریایی آمریکا نیز برای اولین بار در سال 1980 موفق شد یک آنتن 70 در 70 کیلومتری بسازد که امواج را با فرکانس 76 هرتزی ارسال می‌کرد. این آنتن در سال 2005 از کار افتاد تا از فناوری‌های تازه‌تری همچون دستکاری اتمسفر با لیزرها برای تولید امواج رادیویی فرکانس پایین استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید