برگ سبز خودرو از نظر قانونی تفاوتی با سند ندارد

    کد خبر :844283
برگ سبز خودرو از نظر قانونی تفاوتی با سند ندارد

بنا بر اعلام رسمی اتحادیه فروشندگان خودروی تهران در نامه‌ای به اعضای اتحادیه، برای امور معاملات خودرو، برگ سبز کافی است و طرفین مجبور به تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی نیستند.

اتحادیه خودروی تهران در نامه‌ای به اعضای اتحادیه اعلام کرد برای سند خودرو همان برگ سبز کافی است. بر این اساس، با توجه به ابطال بندهای ۲ و ۳ بخشنامه معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره اجباری یا اختیاری بودن تنظیم سند خودرو در دفتر اسناد رسمی کشور، برگ سبز خودرو به‌عنوان سند مالکیت تلقی و نقل و انتقال خودرو با ثبت مشخصات متعاملان (فروشنده و خریدار) و مشخصات خودرو در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع است. با توجه به این تصمیم، الزامی به ثبت در دفاتر رسمی نیست؛ مگر آنکه طرفین معامله خواهان ثبت در دفاتر اسناد رسمی باشند.

به گزارش زومیت، با این شرایط، الزامی نیست که مردم برای ثبت نقل و انتقال خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و به تنظیم سند نقل و انتقال اقدام کنند. بر خلاف رویه سابق که در صورت اختلاف در مالکیت و مراجعه افراد به محاکم قضایی، اصولاً دادگاه‌ کسانی را مالک می‌شناخت که سند رسمی داشته باشند، حالا برگه سبز در حکم سند مالکیت خودرو است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید