توضیح پلیس درباره اقدامات لازم بعد از برگشت خوردن کارت و برگ سبز خودرو

    کد خبر :853564
توضیح پلیس درباره اقدامات لازم بعد از برگشت خوردن کارت و برگ سبز خودرو

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا اقدامات لازم بعد از برگشت کارت و برگه سبز خودرو را تشریح کرد و گفت: هموطنان باید حتما تغییر آدرس مسکونی خود را به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: بعد از خرید خودرو کارت و سند خودرو از طریق پست به منزل مالک خودرو ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: کارت و سند خودروهای صفر به‌ صورت پستی به منازل مالکان ارسال می‌شود تا احراز سکونت شوند، در صورت نبودن مالک در منزل، کارت خودرو برگشتی محسوب می‌شود.

محمدی ادامه داد: گاه متقاضیان آدرس خود را اشتباهی ذکر می‌کنند که در این شرایط نیز کارت خودرو و برگه سبز برگشت می‌خورد.

وی تاکید کرد: بهتر است متقاضیان محل سکونت خود را به‌ صورت شفاف و واضح در سایت پلیس راهور ناجا ذکر کنند. برخی متقاضیان، آدرس محل سکونت را به اشتباه اعلام می‌کنند و منجر به برگشت کارت خودرو می‌شود.

سرهنگ محمدی افزود: در صورتی که اداره پست به نشانی ذکرشده مراجعه کند و با پرس‌وجو از اهالی محل متوجه شود که صاحب خودرو به مسافرت رفته یا برای مدتی نیست، دو بار دیگر به نشانی ذکرشده مراجعه می‌کند و در صورتی که فرد حضور نداشت، برای او یادداشتی گذاشته و اعلام می‌شود که مدارک خودروی فرد در باجه معطلی پست است و به مدت سه ماه در آنجا نگهداری می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ادامه داد: چنانچه فرد بعد از گذشت سه ماه مراجعه نکرد، یک بار دیگر به نشانی اعلام شده مراجعه می‌شود تا مدارک خودرو تحویل داده شود.

محمدی افزود: گاهی مالک خودرو نقل مکان کرده یا نشانی وی اشتباه است. در این شرایط فرد باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کند تا نسبت به درج نشانی جدید اقدام کند تا مدارک بار دیگر برای احراز سکونت به منزل فعلی وی ارسال شود.

وی تاکید کرد: مدارک لازم برای دریافت سند و کارت خودرو برگشتی شامل سند مالکیت منزل مسکونی (به نام مالک وسیله نقلیه) یا سند اجاره منزل مسکونی (به نام مالک وسیله نقلیه)، جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد، است.

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور گفت: یا اینکه هموطنان باید معرفی‌نامه از اداره محل خدمت (ویژه کارکنان دولت و نیروهای مسلح) با ذکر نشانی محل سکونت کارکنان و در صورت ادعای سکونت مالک در منزل والدین، سند (استیجاری- ملکی) به نام پدر یا مادر، سند واحد مسکونی به نام همسر مالک وسیله نقلیه یا آخرین فیش آب، برق یا گاز منزل را ارائه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید