برپایی نمایشگاه طراحی پوستر «نشانی آفتاب» در خانه هنرمندان

    کد خبر :27321

همزمان با بیست ‌وهشتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، نمایشگاه طراحی پوستر «نشانی آفتاب» در خانه هنرمندان ایران برپا شد. این نمایشگاه با محوریت شخصیت حضرت امام خمینی(ره) در دو گالری پاییز و میر میران خانه هنرمندان ایران برپا شد.
در این نمایشگاه 40 اثر از علیرضا پوراکبری، مهدی حاجی محمدی، علیرضا حصارکی، محمد خزایی، محمدرضا دوست محمدی، یونس رجبی، سید حمید شریفی، محمدصابر شیخ رضایی، محمد صمدی، مجید قادری، احمد قلی زاده، حامد مغروری، مسعود نجابتی و حسین یوزباشی به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، این نمایشگاه همزمان در نگارخانه‌ های ابوالفضل عالی حوزه هنری و موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح خواهد شد.
همچنین در روزهای 14 و 15 خرداد ماه این نمایشگاه با همکاری ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در صحن مرقد مطهر برپا خوهد شد.
این نمایشگاه تا 13 خرداد در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه مندان خواهد بود.

** فراخوان مقاله هم ‌اندیشی «نقش و نقش‌بند» منتشر شد
معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر با انتشار فراخوان مقاله، هم‌اندیشی نقش و نقش‌ بند را با موضوع «غیاث‌الدین علی نقشبند یزدی» طراح و بافنده چیره دست ایرانی، آذر ماه امسال برگزار می ‌کند.
این هم‌اندیشی به منظور پاسداشت و صیانت از هنرمندان و هنرهای سنتی با موضوع شرح احوال و آثار غیاث‌الدین علی نقشبند یزدی برگزار می‌ شود.
دبیرخانه این هم‌اندیشی، آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات اول مهر ماه 1396، مهلت ارسال اصل مقالات را20 آبان ماه 1396 و زمان برگزاری آن را آذر ماه 1396 اعلام کرد.

** فراخوان دومین جشنواره «رنگ صلح» منتشر شد
به مناسبت روز جهانی صلح، دومین جشنواره نقاشی «رنگ صلح» با موضوع (هنر، انسان، صلح) شهریور ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.
دبیر دومین جشنواره رنگ صلح، با اعلام این خبر اظهار داشت: این دوره جشنواره با هدف به نمایش گذاشتن نقش عمیق هنر در ایجاد صلح و همبستگی بین ملل مختلف و معرفی و ارج نهادن به تلاش های خلاقانه هنرمندان فعال در این زمینه، در سه گروه سنی کودکان 7 تا 12سال نوجوانان 13تا 18 سال و بزرگسالان (بدون محدوده سنی) برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی آموزشگاه هنری پویندگان، بهناز پورنگ با بیان اینکه جهانی شدن صلح نیازمند آموزش و نهادینه شدن در وجود هر انسانی است، افزود: برقراری صلح در درون خود و جامعه باعث آرامش و زیبایی در زندگی بشریت خواهد شد و هنر در شکل گیری این مهم نقش به سزایی دارد.
به گفته وی در این جشنواره که به همت آموزشگاه هنری پویندگان و با همکاری برج میلاد تهران و حمایت و پشتیبانی استادان هنر و هنرمندان فرهیخته، برگزار می شود، به همه شرکت کنندگان گواهی حضور اعطاء و از نفرات برگزیده تقدیر می شود.
هنرمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند حداکثر 5 اثر با موضوع هنر، انسان و صلح از طریق اینترنت به آدرس pooyandegan1@gmail.com ارسال کنند.

** موزه هنرهای دینی امام علی(ع) مهمان ویژه بخش هنری نمایشگاه قرآن
همزمان با برپایی بیست وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، موزه هنرهای دینی امام علی (ع) میهمان ویژه بخش هنری این نمایشگاه است.
موزه هنرهای دینی امام علی(ع) با برپایی ورکشاپ، تولید و عرضه محصولات هنری، معرفی برنامه های شاخص، معرفی آثار موزه و … مهمان ویژه بخش هنری نمایشگاه قرآن است.
همچنین بازدید هنرمندان، نمایش آثار موزه‌ای، رونمایی از دو کتاب نفیس، برپایی چندیدن کارگاه هنری از دیگر برنامه های موزه در نمایشگاه است.
به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، غرفه موزه از 8 تا 25 خردادماه همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) تهران، هر شب پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
علاقه مندان برای بازدید می توانند همه روزه از ساعت 17 تا 24 به مصلی امام خمینی(ره)، سالن شبستان، بخش هنری مراجعه نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید