برقراری پرواز “هما” در مسیر کویت به اصفهان

    کد خبر :817859
برقراری پرواز "هما" در مسیر کویت به اصفهان

در پی صدور مجوز برای انجام پرواز‌های برنامه‌ای “هما” از فرودگاه کویت به مقصد فرودگاه اصفهان، ایران ایر، این پرواز را آغاز کرد.

در پی صدور مجوز برای انجام پروازهای برنامه‌ای “هما” از فرودگاه کویت به مقصد فرودگاه اصفهان، ایران ایر، این پرواز را آغاز کرد. این پرواز با شماره ۵۳۸۴ در ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه فرودگاه کویت را ترک و در ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به زمین خواهد نشست.

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت، تمامی مسافران بالای هشت سال اعم از عادی و دیپلمات در پروازهای ورودی به ایران صرف نظر از مدت زمان اقامت خارج از ایران می‌بایست در محدوده ۹۶ ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به هنگام ورود به کنندگان وزارت بهداشت در پایگاه بهداشت مرزی تحویل کنند. در صورتی که نتایج برگه‌های آزمایش به زبانی غير از انگليسی صادر شده باشد، نتيجه آزمایش می‌بایست صرف نظر از مثبت یا منفی بودن توسط کنسولگری توضيح داده و ممهور شود.

انجام این تست برای تمامی مسافران اتباع ایرانی و غیرایرانی الزامی بوده و در صورت به همراه نداشتن گواهی فوق از پذیرش مسافران در مبدا جلوگیری به عمل می‌آید. از مسافران مشکوک و مسافرانی که از مبدا کشورهای پرخطر سفر کرده و یا از آن کشورها به‌عنوان نقطه ترانزیتی استفاده کرده‌اند، در بدو ورود به ایران تست PCR گرفته خواهد شد و هزینه تست برعهده مسافر خواهد بود.

به گزارش ایران ایر، گفتنی است تکمیل فرم خوداظهاری و فرم تعهد پیوست توسط مسافران قبل از پرواز و تحویل آن به کنندگان بهداشت مرزی در فرودگاه امام خمینی (ره) الزامی است. همچنین استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و در طول پرواز الزامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید