در هند انجام شد

برقراری نخستین تماس تصویری واتس‌اپ با شبکه 5G

    کد خبر :694225

شرکت اوپو از نخستین آزمایش موفقیت آمیز تماس تصویری واتس‌اپ مبتنی بر شبکه 5G در هند خبر داد.

مرکز تحقیق و توسعه شرکت اوپو (Oppo) به تازگی اعلام کرده که توانسته با بهره‌گیری از نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G یک تماس تصویری موفقیت آمیز بر روی پلت‌فرم اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در هند برقرار کند و بدین ترتیب عنوان نخستین توسعه دهنده و شرکت تکنولوژی که مسئولیت برقراری فناوری و زیرساختهای مربوط به شبکه ‌۵G را در این کشور برعهده دارد به خود اختصاص دهد.

به گفته کارشناسان و متخصصان فعال در این مرکز تحقیق و توسعه مستقر در حیدرآباد هند، این تماس تصویری و ویدئویی در واتس‌اپ که با بهره‌گیری از پهنای باند شبکه 5G و سرعت بالای آن انجام شده است، از تمامی قابلیت‌های نسل پنجم اینترنت همراه همچون امکان دانلود فوق سریع فیلم و بازیهای مبتنی بر فضای ابری (Cloud Gaming) برخوردار بوده است.

تسلیم عارف، معاون مرکز تحقیق و توسعه شرکت در هند در این خصوص خاطرنشان کرده است: این تست موفقیت آمیز نشان میدهد که تمامی امکانات و زیرساخت های لازم برای برقراری و راه اندازی شبکه 5G در هند مهیا و فراهم شده است.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید