بررسی گوشی Poco C51/اقتصادی و کارآمد

    کد خبر :1006948
گوشی Poco C51

شرکت پوکو زیربرند شیائومی است که هر سال محصولات خوش قیمت و کاربردی را معرفی و عرضه می‌کند. یکی از محصولات این برند Poco C51 نام داشته که گزینه‌ای اقتصادی به شما می‌رود.

بازتاب-پوکو C51 در کنار طراحی ساده و اقتصادی، قیمت به شدت جذابی داشته که برای افرادی با بودجه کم عالی تلقی می‌شود. این تلفن هوشمند مشخصات چندان خیره کننده نداشته و از برخی ویژگی محروم است.

در ادامه بیشتر با Poco C51 آشنا خواهیم شد.

طراحی و ساخت

 گوشی Poco C51

Poco C51 یک مدل ساده و ارزان قیمت بوده و از این رو دارای بدنه پلاستیکی در کنار فریم پلاستیکی است. ابعاد آن 164در76در9 میلیمتر بوده و وزن 192 گرمی دارد. بنابراین در کنار کم وزن بودن، بسیار خوش دست است.

این تلفن هوشمند نمایشگر ناچ داشته و همچنین یک حسگر اثرانگشت در عقب آن جای گرفته است. در عقب یک جزیره دوربین مربعی با دو حسگر دوربین و فلاش LED به چشم می‌خورد. گوشه‌های دستگاه انحنا داشته و قسمت زیرین شامل پورت MicroUSB، اسپیکر و چندی دیگر می‌شود. جک 3.5 میلیمتری هم روی این مدل یافت شده تا به عنوان گزینه‌ای اقتصادی کارآمد هم محسوب شود.

صفحه نمایش

گوشی Poco C51 به یک صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD با شدت روشنایی 400 نیت مجهز شد. این تلفن هوشمند وضوح 720 پیکسل را ارائه داده و نسبت تصویر 20:9 دارد. همچنین باید به نسبت نمایشگر به بدنه 81 درصدی پرداخت. بنابراین حاشیه نمایشگر چندان کم نیست و کمی زیاد به چشم می‌خورد.

در سوی دیگر تراکم این صفحه نمایش 269 پیکسل در هر اینچ بوده و می‌توان انتظار عملکرد نه چندان بزرگی داشت. گوشی که برای کاربری روزانه نیاز را برآورده خواهد کرد.

سخت افزار و باتری

پوکو C51 از پردازنده 12 نانومتری هلیو G35 مدیاتک قدرت گرفته که شامل تراشه گرافیکی PowerVR GE8320 هم می‌شود. این چیپ با 64 گیگ رم و 4 گیگ حافظه داخلی همراه شده تا ترکیب سخت افزاری خوبی رقم زند. همچنین باید به نوع حافظه فلش eMMC 5.1 و اسلات کارت microSDXC هم اشاره کرد.

در کنار سخت افزار میان رده و نه چندان قوی، باید به باتری 5000 میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ 10 واتی پرداخت. این باتری پایداری مناسبی داشته اما نباید انتظار سرعت بالا شارژ را داشت.

دوربین و نرم افزار

 گوشی Poco C51

گوشی‌های اقتصادی در بخش دوربین حرف زیادی برای گفتن ندارند. محصول شیائومی یعنی Poco C51 نیز از این قاعده مستثنی نیست. دستگاه در عقب یک حسگر واید 8 مگاپیکسل داشته که در کنار آن حسگر سنجش عمق 0.8 مگاپیکسل قرار گرفت.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری 1080 پیکسل را دارا بوده اما چندان قابلیت‌ یا ویژگی را در اختیار مخاطب برای تصویربرداری حرفه‌ای قرار نمی‌دهد. دوربین سلفی نیز یک حسگر 5 مگاپیکسل با قابلیت تصویربرداری 1080 پیکسل است.

در عقب دستگاه فلاش LED هم برای نورپردازی بهتر جهت عکاسی یا تصویربرداری تعبیه شد. در قسمت نرم افزاری نیز سیستم عامل اندروید 13 گوادیشن تعبیه شد و این خود گواه رده پایه یا همان اقتصادی بودن C51 پوکو است.

بنابراین نباید سطح انتظار را در قبال این مدل بالا برد.

سخن آخر

گوشی Poco C51 یک مدل رده پایه و اقتصادی بوده که برای کاربری روزانه می‌تواند نیاز مخاطب را برآورده سازد. دستگاهی که شاید طراحی پریمیومی و چشم نواز نداشته اما ویژگی‌های کارآمد آن می‌تواند نظر مخاطبی که بودجه چندانی ندارد را جلب سازد. C51 باتری پرظرفیت، پردازنده مطلوب و قیمت مناسبی دارد. اما معایبی چون سرعت شارژ کم، نمایشگر نه چندان باکیفیت و طراحی بی کیفیت، شاید جذاب نباشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید