بررسی گوشی هوشمند نوکیا C300

    کد خبر :1007789
نوکیا C300

نوکیا از برندهای نام دار صنعت تلفن همراه بوده که با وجود فاصله گرفتن از صنعت گوشی، همچنان با کمک HMD فعال است و به عرضه گوشی هوشمند می‌پردازد.

بازتاب-یکی از گوشی‌های حاصل همکاری بین نوکیا و HMD، مدل نوکیا C300 بوده که در سال 2023 معرفی و عرضه شد. تلفن هوشمند جذاب با مشخصات اقتصادی که نیاز روزانه را برآورده می‌سازد. این تلفن هوشمند نوکیا از متریال ساده و مشخصات اقتصادی بهره می‌برد و با قیمتی مناسب قابل تهیه است. در ادامه بیشتر با تازه وارد نوکیا و HMD آشنا خواهیم شد.

طراحی و ساخت

نوکیا C300

C300 محصول اقتصادی نوکیا بوده که طراحی ساده شامل آن شد. دستگاهی که نمایشگر ناچ با حاشیه بسیار داشته و ابعاد آن هم  166در76در8.6 میلیمتر است. این گوشی وزن آن به 190 گرم می‌رسد و با متریال ساده همچون پلاستیک، نباید انتظار طراحی در سطح پرچمدار داشت.

حسگر اثرانگشت در کنار آن جای گرفته با کلید پاور یکپارچه شد. پورت USB-C هم قسمت زیرین جای گرفته و جک 3.5 میلیمتری هم در همان قسمت است. بنابراین می‌توان انتظار گوشی اقتصادی کاربردی با طراحی ساده داشت.

البته در بخش طراحی یک جزیره دوربین مستطیل شکل در عقب با سه حسگر دوربین عمودی قرار گرفته است. فلاش LED هم دوربین‌های عقب را همراهی می‌کند. نباید سطح انتظار را برای طراحی چنین گوشی بالا برد.

نمایشگر

نوکیا در این مدل از پنل 6.52 اینچی IPS LCD بهره گرفته که وضوح 720در 1600 پیکسل ارائه می‌دهد. نمایشگر با طراحی ناچ و حاشیه بسیارش، شاید چندان تجربه کاربری لذت بخش را ارائه ندهد. در این گوشی شدت روشنایی نمایشگر به 400 نیت رسیده و تراکم پیکسلی 269ppi است. بنابراین وضوح تصویر چشمگیر نبوده و شاید برای کاربری روزانه تجربه کاربری جذابی رقم نزند.

اگرچه صفحه نمایش شیشه محافظ کاملی ندارد، اما شیشه آن ضدخش است. به طور کلی بخش نمایشگر چندان تعریفی نداشته و باتوجه به قیمت پایین چنین مشخصه‌ای طبیعی است.

 

سخت افزار و باتری

HMD در گوشی نوکیا C300 از پردازنده کوالکام Snapdragon 662 هشت هسته‌ای 11 نانومتری بهره گرفته که با تراشه گرافیکی Adreno 610 همراست. این پردازنده در کنار 3 گیگ رم و  32 گیگ حافظه داخلی قابل ارتقا، تجربه کاربری ساده و نه چندان قابل توجهی را رقم می‌زند. باتوجه به پردازنده تعبیه شده، نباید انتظار گیمینگ و مالتی تسکینگ بدون نقص را داشت و همانطور که گفته شد، C300 گزینه‌ای اقتصادی محسوب می‌شود.

باتری این گوشی 4000 میلی آمپرساعتی بوده که از شارژ 10 واتی پشتیبانی می‌کند. عمرباتری باتوجه به سخت افزار نه چندان قوی ایده آل بوده اما سرعت شارژ پایین محسوب شده و برای شارژ آن چند ساعتی باید زمان صرف کرد.

نوکیا C300

دوربین و نرم افزار

HMD در این تلفن هوشمند اقتصادی دوربین سه گانه 13 مگاپیکسلی واید، 2 مگاپیکسلی عمق و 2 مگاپیکسلی ماکرو تعبیه کرده که در کنار دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی عملکرد معمولی ارائه می‌دهد. دوربین ماکرو چندان تعریفی نداشته و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. دوربین عقب توانایی تصویربرداری 1080 پیکسل را داشته و شامل فلاش LED هم می‌شود. نباید انتظار تصویربرداری حرفه‌ای و قابل توجه را داشت.

در بحث نرم افزاری دستگاه با سیستم عامل اندروید 12 به فروش می‌رسد.

نتیجه گیری

گوشی C300 همانطور که بالاتر هم گفته شد، یک مدل اقتصادی بوده و HMD مشخصات خیره کننده و قابل توجهی به کار نگرفته است. بنابراین در چنین مدلی شاید دوربین، سخت افزار و نمایشگر تجربه کاربری لذت بخش را ارائه ندهد اما با قیمت مطلوب و قابل توجهی که دارد، شاید برای برخی‌ها هیجان‌انگیز باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید