بررسی گوشی شیائومی 13 پرو

شرکت شیائومی هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود را معرفی می‌کند و در این بین باید به سری پرچمدار شیائومی 13 اشاره کرد.

بازتاب-یکی از اعضای خانواده شیائومی 13، مدل 13 پرو است که از طراحی شیک و سخت افزاری قدرتمند بهره می‌برد. برند چینی در این مدل از متریال پریمیومی و سخت افزاری به شدت قدرتمند بهره گرفت.

در این بخش قصد داریم با شیائومی 13 پرو بیشتر آشنا شویم.

 

طراحی و متریال

شیائومی 13 پرو دارای ابعاد 162 در 74 در 8.4 میلیمتر بوده و وزن 210 گرمی دارد. دستگاه دارای استاندارد IP68 بوده که موجب ضدآب شدن آن می‌شود. تلفن هوشمند مورد بحث دارای طراحی جذاب بوده که نظر هر فردی را جلب می‌کند. شیائومی 13 پرو در جلو نمایشگر منحنی دارای حفره دوربین وسط نمایشگر بوده و عقب آن جزیره دوربین مربعی با سه حسگر دوربین و فلاش LED تعبیه شد.

در زیر نمایشگر حسگر اثرانگشت داشته و خبری از جک 3.5 میلیمتری هدفون نیست. شیائومی از متریال شیشه و فلز بهره گرفته تا موجب پریمیومی شدن شود. با تمام این اوصاف محصول شیائومی دارای طراحی شیک، بدنه‌ای باکیفیت و قابلیت‌های جذاب است.

 

شیائومی 13 پرو

 

نمایشگر و باتری

دستگاه از نمایشگر 6.7 اینچی با وضوح QHD+ بهره گرفته که شامل پوشش شیشه گوریلاگلس ویکتوس می‌شود. همچنین باید به نرخ نوسازی 120 هرتز و پنل LTPO امولد پرداخت که موجب جلوه بهتر رنگ‌ها و نمایشگر می‌شود. در بخش صفحه نمایش با گوشی هوشمند رده بالا رو به رو هستیم که تجربه خوبی رقم می‌زند.

در بخش باتری از پک 4820 میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ 120 وات بهره گرفته شده که از شارژ بی سیم و معکوس هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین باتری پایدار بوده و از سرعت شارژ خیره کننده بهره می‌برد.

 

سخت افزار و دوربین

شیائومی در این مدل از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره گرفته که با 8 تا 12 گیگ رم و 128 تا 512 گیگ حافظه داخلی همراه است. بنابراین باید انتظار قدرت سخت افزاری به شدت زیادی داشت. خبری از حافظه داخلی قابل ارتقا نیست و باید به ظرفیت حافظه بزرگ بسنده کرد.

در بخش دوربین سه حسگر 50 مگاپیکسلی عقب آن جای گرفته که که شامل لنز واید، اولتراواید و تله فوتو می‌شود. دوربین سلفی از نوع 32 مگاپیکسل بوده و دوربین اصلی توانایی ضبط ویدئو 8کی و دوربین جلو توانایی ضبط ویدئو 1080 پیکسل را دارد.

بنابراین در بخش دوربین نیز یک گزینه برجسته به حساب آمده و دست کمی از رقبا بزرگ خود ندارد.

 

شیائومی 13 پرو

 

نکته پایانی

این گوشی با سیستم عامل اندروید 13 مبتنی بر MIUI 14 عرضه می‌شود. البته شیائومی چند سالی را به ارتقا نرم افزاری خواهد پرداخت. به طور کلی گوشی موردبحث ویژگی‌های بزرگی داشته تا تجربه یک مدل پرچمدار را با کمترین نقص ارائه دهد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید