برترین وینگرهای فوتبال اروپا

  • ورزشی
  • جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ ۹:۳۴
    کد خبر :1008208
برترین وینگرهای فوتبال اروپا

ستاره جوان توپچی‌های لندن با وجود ناکامی بزرگ تیمش در راه کسب قهرمانی در لیگ برتر بهترین وینگر فصل قبل شناخته شد.

اکنون به پست‌های هجومی می‌رسیم؛ بازیکنانی که توپ را به سمت دروازه حریف می‌برند و موقعیت گلزنی ایجاد می‌کنند. برترین وینگرهای فوتبال اروپا را در فصلی که سپری شد، بشناسیم.

۱۰. موسی دیابی/ بایرلورکوزن

دیابی در دو فصل گذشته در تمامی رقابت‌ها در ۹۰ بازی به میدان رفته و ۳۱ گل و ۲۴ پاس گل ثبت کرده است. همکاری خوب او با جرمی فریمپونگ محرک اصلی بازگشت لورکوزن از شروع ضعیف در فصل قبل بود. دیابی در ۲۳سالگی هنوز هم ممکن است فضای بیشتری برای رشد داشته باشد. آرسنال، منچستریونایتد و نیوکاسل، مدتی است که در حال بررسی دیابی‌اند. اگر او در لورکوزن بماند به تیم ژابی آلونسو کمک خواهد کرد تا دوباره به جمع چهار تیم برتر بوندسلیگا برگردد.

۹. فیل فودن/ منچسترسیتی

فودن یکی از ماهرترین بازیکنان هجومی انگلیس از نظر فنی است و هنوز تنها ۲۳ سال دارد و در سطح باشگاهی همه چیز را به دست آورده است. اولین کار فودن برای فصل جدید این است که جایگاهش را در تیم سیتی پس بگیرد. او اکثر بازی‌هایش را زیر نظر گواردیولا به عنوان وینگر انجام داده است. وقتی دی‌بروینه در فینال لیگ قهرمانان اروپا مصدوم شد، فودن بود که به جای او وارد زمین شد.

۸. رودریگو/ رئال مادرید

رودریگو قبلا در رئال مادرید زیر سایه هموطنش وینیسیوس جونیور قرار داشت اما فصل قبل او در کانون توجه قرار گرفت. اگر مادرید نتواند کیلیان ام‌باپه را بخرد، فصل بعد فرصتی طلایی برای رودریگو خواهد بود تا بتواند توانمندی‌هایش را بیشتر نشان دهد. رودریگو باید همین کار را برای برزیل هم انجام دهد.

۷. کینگزلی کومان/ بایرن‌مونیخ

کینگزلی کومان به رکورد خیره‌کننده ۱۱ قهرمانی در لیگ در ۱۱ فصل اخیر رسیده است. کومان محصول آکادمی پاری‌سن‌ژرمن است. او پس از جدایی از پاری‌سن‌ژرمن راهی یوونتوس شد و پس از مدتی کوتاه پیراهن بایرن را به تن کرد. او از سال ۲۰۱۵ در بایرن بازی می‌کند و با آن که زیاد مصدوم می‌شود اما از بازیکنان تاثیرگذار تیمش است.

۶. ریاض محرز/ منچسترسیتی

او فصل را با ۱۵ گل در تمام رقابت‌ها به پایان رساند و پس از هالند در منچسترسیتی در رده دوم برترین گلزنان قرار گرفت. محرز در چند بازی کلیدی و مهم در طول فصل عملکرد خوبی داشت، در ۳۲ سالگی، فصل دیگری ماندن در سیتی و جنگیدن برای جایگاهش مهم‌ترین موضوع برای اوست.

۵. گابریل مارتینلی/ آرسنال

ملی‌پوش ۲۲ ساله برزیلی استعداد فراوان، سرعت درخشان و توانایی بالایی در جلوی دروازه حریف دارد. او با ۱۵ گل بهترین گلزن آرسنال در لیگ برتر بود و این یک پیشرفت بزرگ نسبت به فصل قبل بود. فصل پیش رو برای مارتینلی سخت تر خواهد بود زیرا او باید آنچه را در فصل گذشته از او دیدیم دوباره نشان دهد. بنابراین انتظارات بیشتر خواهد بود.

۴. عثمان دمبله/ بارسلونا

او چیزی شبیه یک جادوگر است. بارسلونا چندین بار آماده بود تا او را اخراج کند اما آنها می‌توانند احساس خوش‌شانسی کنند که این کار را نکردند. مهارت های او به عنوان یک وینگر خلاق و زیرک هرگز مورد تردید نبود. اگر دمبله مصدوم نباشد و بتواند به صورت مداوم برای تیمش به میدان برود، کمتر بازیکنی در پستش توانایی رقابت با او را خواهد داشت.

۳. جک گریلیش/ منچسترسیتی

پس از اولین فصل در سیتی که برای او سخت بود، گریلیش نشان داد که ارزش آن همه پولی را دارد که سران سیتی برایش پرداختند. گریلیش علیرغم انتقالی که از سال ۲۰۲۱ از استون ویلا به سیتی داشت نتوانست انتظارات را برآورده کند. حتی خیلی‌ها عنوان کردند او در تاکتیک‌های گواردیولا نمی‌تواند موثر باشد. بازی‌ساز انگلیسی در سال ۲۰۱۸ به شدت به تاتنهام نزدیک شد و سپس در سال ۲۰۲۰ منچستریونایتد در آستانه به خدمت گرفتن او بود. این ستاره ۲۶ ساله با مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون یورو از استون ویلا به منچسترسیتی پیوست تا خط هافبک این تیم را تقویت کند. سیتی از مدت ها قبل به دنبال این بازیکن بود که در نهایت او را به خدمت گرفت.

۲. خویچا کواراتسخلیا/ ناپولی

کواراتسخلیا اولین فصلش را برای باشگاه ناپلی سپری می‌کند، قرارداد او تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد. “کوارادونا” (هواداران ناپولی به خاطر شباهت بازی او با مارادونا این لقب را بهش دادند) بیشترین تاثیر را در قهرمانی تیمش در این فصل داشت. او پیش از این برای روبین کازان و لوکوموتیو مسکو بازی کرده است. این فوتبالیست گرجستانی دو بار به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ برتر روسیه شناخته شد. در فصل قبل، این بازیکن در ۲۹ بازی در سری آ ایتالیا ۱۲ گل و ده پاس گل به ثبت رساند.

۱. بوکایو ساکا/ آرسنال

ساکا تبدیل به بهترین وینگر فوتبال شده است. او نه تنها به یکی از مهم‌ترین بازیکنان آرسنال تبدیل شده است، بلکه به شخصیتی تبدیل شده است که تیم می تواند پیرامون او ساخته شود. اگر آرسنال قهرمان لیگ می شد بی شک ساکا بهترین بازیکن لیگ معرفی می شد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید