برای رفتن به مدرسه تیزهوشان چه باید کرد؟

    کد خبر :948543

دانش آموزان مقطع ششم به هفتم و همچنین نهم به دهم یعنی انتهای مقطع دبستان و انتهای مقطع متوسطه اول زمانی که می خواهند مدرسه خود را تغییر دهند، می توانند برای حضور در مدارس برتری همچون تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس غیرانتفاعی نمونه در آزمون شرکت نمایند. امروز در این مطلب قصد داریم نکات بسیار کاربردی و جالبی که در مورد آزمون تیزهوشان نهم به دهم و همچنین ششم به هفتم لازم است بدانید را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید شرایط تحصیلی خوبی را داشته باشید. تا انتها همراه ما باشید.

مدارس تیزهوشان مناسب چه دانش آموزانی است؟

هر ساله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که به سمپاد شهرت دارد، برای جذب دانش آموزان با استعداد، آزمونی را تحت نام آزمون ورودی استعدادهای درخشان برگزار می کند که دانش آموزانی زیادی در آن شرکت می کنند. مدارس تیزهوشان برای دانش آموزانی مناسب اند که علاوه بر داشتن هوش و استعداد، دارای پشتکار نیز باشند. بنابراین اگر جز دانش آموزان نمونه هستید، شانس حضور در مدارس تیزهوشان را از دست ندهید!

چرا مدارس تیزهوشان بهترین مدارس سطح کشور اند؟

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش، 72.5 درصد رتبه های برتر کنکور سال گذشته از مدارس تیزهوشان بوده اند و در مقابل سهم مدارس دولتی تنها 2.5 درصد بوده است! این آمار به خوبی نشان می دهد که با توجه به امکاناتی که در مدارس تیزهوشان به دانش آموزان داده می شود، شانس قبولی دانش آموزان در دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر بسیار بالاتر می رود. امکاناتی که در مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان ارائه می شود عبارتند از:

♦ بهترین دبیران سطح کشور

♦ وجود کادر اجرایی قوی و با برنامه

♦ مشاورین پیگیر و دلسوز برای بررسی کار دانش آموزان

♦ ساعات بیشتر حضور و فوق برنامه برای دانش آموزان

♦ تدریس مباحث تستی و تست زنی در کنار آموزش تشریحی

♦ و …

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان چیست؟

طبق آخرین تغییرات اعمال شده در بخشنامه تیزهوشان برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دانش آموزان نباید در نوبت دوم پایه پنجم و همچنین نوبت اول نمره پایین تر از خیلی خوب داشته باشند. در تیزهوشان پایه نهم به دهم شرایط کمی تفاوت دارد و دیگر خبر از نمرات توصیفی نیست؛ برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز شما باید معدل نوبت دوم پایه هشتم‌ و همچنین نوبت اول پایه نهم‌تان کمتر از 19 نباشد.

سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم hoosh.medu.ir و سایت ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم azmoon.medu.ir می باشد. زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان معمولا از فروردین ماه آغاز می شود و دو هفته ادامه دارد. آزمون تیزهوشان نیز معمولا در اواخر خرداد ماه برگزار می شود که از 5 روز قبل شما برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان باید اقدام نماید.

راز قبولی در مدارس تیزهوشان!

سطح آزمون تیزهوشان بالاتر از سطح کتاب و جزوه مدرسه است و به همین دلیل برای قبولی در این آزمون کار چندان راحتی نخواهید داشت! وجود مشاور تیزهوشان و همچنین شرکت در آزمون آمادگی تیزهوشان از مهم‌ترین کارهایی است که اکثر دانش آموزان قبول شده از آن بهره مند بوده اند. در ادامه مطالب بیشتری را در این مورد بیان خواهیم کرد.

همانطور که گفته شد آزمون تیزهوشان در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود. اگر این امکان را دارید که در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت نمایید، توصیه ما به شما این است که از این مقطع برای ورود به مدارس تیزهوشان اقدام نمایید؛ زیرا کار نسبتا ساده‌تری خواهید داشت! این موضوعی است که بسیاری از دانش آموزان از آن غافل هستند و شما با استفاده از این موضوع می توانید شانس قبولی بیشتری برای تیزهوشان داشته باشید. دلیل این موضوع این است که ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد در مقطع متوسطه اول بیشتر از متوسطه دوم است و همچنین تعداد داوطلبان تیزهوشان ششم به هفتم به مراتب کمتر از تیزهوشان نهم به دهم است. همچنین شما با قبولی در پایه ششم دیگر نیازی به شرکت مجدد در آزمون تیزهوشان نخواهید داشت و به طور مستقیم به مدارس تیزهوشان متوسطه دوم راه پیدا خواهید کرد.

بهترین آموزشگاه تیزهوشان در ایران کجاست؟

یکی از بهترین راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان، ثبت نام و استفاده از کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان است. موسسات و آموزشگاه‌های متعددی در ایران اقدام به برگزاری این کلاس‌ها می کنند و این موضوع افرادی که قصد ثبت نام دارد را سرگردان کرده است؛ زیرا نمی دانند که کدام موسسه بهتر است. برای انتخاب بهترین آموزشگاه تیزهوشان در ایران باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

♦ اساتید و دبیران تدریس کننده

♦ آمار قبولی سال‌های گذشته

♦ حضوری یا آنلاین بودن

♦ قیمت مناسب در مقایسه با خدمات ارائه شده

♦ مشاور و پشتیبان تحصیلی

♦ آزمون های شبیه ساز

♦ تحلیل آزمون

♦ و …

ما با بررسی معیارهای فوق به نام موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران رسیدیم! موسسه موفقیت در سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی در زمینه تیزهوشان داشته است و آمار بالای قبولی این موسسه باعث شده است که بر سر زبان‌ها بیفتد. مدرسان کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان موسسه موفقیت از برترین اساتید کشور هستند که اکثر آن‌ها خودشان در مدارس تیزهوشان تدریس می کنند. همچنین شما به انتخاب خودتان می توانید به صورت حضوری و یا مجازی شرکت نمایید.

علاوه بر این مشاورین و پشتیبانان تحصیلی دانش آموزان در تمام طول سال کار و تکالیف دانش آموزان را با جدیت پیگیری می کنند و در صورت وجود هر گونه مشکل با اولیا دانش آموز مطرح می کنند. آزمون های شبیه ساز هر دو هفته یکبار و پس از آن تحلیل این آزمون برای شناخت نقاط قوت و ضعف شما از دیگر خدماتی است که در کلاس‌های تیزهوشان موسسه موفقیت در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن (02122891840)  تماس حاصل فرمایید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید