برادران جهانگیری خواستار رسیدگی توهین نماینده مجلس به خود شدند

    کد خبر :802927
برادران جهانگیری خواستار رسیدگی توهین نماینده مجلس به خود شدند

برادران معاون اول رییس جمهور در جوابیه‌ای که در مجلس قرائت شد خواستار رسیدگی توهین نماینده مردم گرمسار به خود شدند و به پیگیری برای شکایت در این باره تاکید کردند.

در جلسه علنی روز یکشنبه، «علی کریمی فیروزجایی» جوابیه ابراهیم و مهدی جهانگیری برادران معاون اول رییس جمهور را براساس ماده ۷۴ آئین نامه داخلی نسبت به اظهارات «اردشیر مطهری» نماینده گرمسار در صحن علنی هفته گذشته را قرائت کرد.

در این جوابیه آمده است: در جلسه روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه از تریبون مجلس که باید جز حق، راستی و درستی نگفت و نشنید، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار با کلمات سخیف به برادر معاون اول رییس جمهوری اتهام دزدی وارد کرد. متاسفانه جایگاه و شأن رفیع مجلس شورای اسلامی که در منظومه فکری امام راحل (ره) عظیم الشان ما که از آن به عنوان رأس امور یاد شده به راحتی و با بی پروایی تمام توسط نماینده مذکور شکسته شد و تاسف‌بارتر این که فرد یاد شده هیچ گونه اخطاری نیز در حین سخن و پس از آن برای این رفتار غیراخلاقی و غیرقانونی خود دریافت نکرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این جوابیه با اشاره به اینکه طرح اتهام به برادر معاون اول رییس جمهوری بدون ارائه هیچ گونه سند فقط با هدف تخریب معاون اول رییس جمهور و تشویش افکار عمومی صورت گرفت، آمده است: نظر به اینکه این نماینده محترم بدون دادن نشانی خاص از مفهوم کلی برادر معاون اول رییس جمهور نام برده است، این توضیح را ضروری می دانیم؛ جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری ۴ برادر به نام های محمد، یعقوب، ابراهیم و مهدی دارد. محمد و یعقوب در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند، ابراهیم جانباز دوران دفاع مقدس و بازنشسته آموزش و پرورش و مهدی از فعالان بخش خصوصی است.

در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: نکته حائز اهمیت اینکه فعالیت‌های اقتصادی مهدی نیز هیچ گونه ارتباطی با دولت و معاون اول رییس جمهور ندارد و در پرونده قضائی مهدی که تعیین تکلیف نهایی نیز شده است هیچ گونه دزدی و اختلاسی مطرح نیست.

در این جوابیه تاکید شد: اینجانبان ابراهیم و مهدی جهانگیری برادران دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور که توسط اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در نطق علنی با تهمت دزدی مورد هتک واقع شده‌ایم مطابق فرمایش امام راحل و براساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه از تریبون مجلس علیه کسی تهمت و اتهامی وارد شود مجلس نیز موظف است پاسخ فردی را که مورد اتهام واقع شده را قرائت کند.

برادران معاون اول رییس جمهوری خواستار رسیدگی به این موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شده و یادآورشدند: از آن جا که اتهام مطرح شده مصداق بارز توهین و افترا و جرم بوده مطابق مواد ۶۹۷ و ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات است، شکایت خود را به مراجع ذیصلاح قضائی نیز ارائه خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، اردشیر مطهری هفته گذشته در تذکری در صحن علنی گفته بود که اگر در سازمان و اداره و یا شوراهای اسلامی فردی برای عضویت و استخدام اقدام کند اما برادرش تخلف می‌کند با او برخورد می‌کنند، حال برادر رییس جمهور و برادر معاون اول دولت و همچنین دختر وزیر دزد هستند اما رییس جمهور از این موضوع حیا نمی‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید