بخشنامه وام ودیعه مسکن هنوز ابلاغ نشده است!

    کد خبر :920064
بخشنامه وام ودیعه مسکن هنوز ابلاغ نشده است

در سال جاری معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن از روز پنج شنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱ از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن خبر داد.

متقاضیان دریافت تسهیلات در سال جاری می‌توانند به آدرس اینترنتی به نشانی http://saman.mrud.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به منظور حمایت از مستاجران در سال جاری تا سقف ۴۰ هزارمیلیاردتومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و سایر نقاط شهری ۴۰ میلیون تومان مصوب شد. نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله است.

با گذشت چهار هفته از اطلاعیه معاونت مسکن وساختمان گزارش‌ها حاکی از این است که بانک‌ها هنوز هیچ برنامه‌ای برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان در سال جاری ندارند.

بسیاری از بانک‌ها در اظهارات خود مدعی شدند که هنوز بخشنامه جدید برای آنها ارسال نشده است و عنوان می‌کنند که حداقل زمان ارسال بخشنامه جدید به بانک‌ها دو تا سه ماه زمان نیاز دارد و به این زودی ابلاغ نمی‌شود.

مسوولان تسهیلاتی بانک‌ها اعلام کردند در صورت دریافت بخشنامه اعتبار لازم برای پرداخت ندارند و حتی یکی از بانک‌ها اعلام کرد که در ماه‌های پایانی سال گذشته نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ نفر از افرادی که در صف دریافت تسهیلات بودند از دایره پرداخت خارج شدند چون بانک دیگر اعتبار لازم برای پرداخت نداشت.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید