بحران کرونا در خوزستان “مرگبارتر” شد/کرونای انگلیسی کل استان را دربر گرفت

    کد خبر :787440

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به درخواست روسای ۶ بیمارستان بزرگ خوزستان برای قرنطینه استان گفت: ‌به عنوان رئیس مجمع نمایندگان ‌از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که تعطیلی دو هفته‌ای و قرنطینه استان ‌را تایید کند.

به گزارش تسنیم، خوزستان در وضعیت پرخطر قرار دارد و 11 شهر استان در وضعیت قرمز و 8 شهر در وضعیت نارنجی قر‌ار دارد. انتشار کرونای انگلیسی ‌باعث شده آمار کرونا به شدت افزایش پیدا کند و بسیاری از بیمارستان‌ها در حالت اشباع قرار گرفته‌اند و کرونای انگلیسی روزبه روز در حال گسترش در بین شهرها‌ست.

کرونا خانواده هندیجانی را در آغوش گرفت

داود رئیسی درباره جزئیات کرونا در شهرستان هندیجان اظهار داشت: امروز 4 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای این شهرستان بستری شدند که همگی از یک خانواده بودند.

وی با بیان اینکه موارد روزانه مثبت سرپایی که در منزل مراقبت و قرنطینه می‌شوند در حال افزایش است، افزود: سوش جدید این ویروس موسوم به نوع انگلیسی، واگیری بسیار بیشتری دارد، ویروس کرونا اکنون به همه نقاط استان رسیده و نتایج رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم قطعا فاجعه بار خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان با اشاره به اینکه ویروس جدید و خطرناک کرونا اکنون میان خانواده‌های هندیجانی در حال انتشار است، بیان کرد: از عموم مردم ضوابط بهداشتی را رعایت کرده و از دورهمی خانوادگی و حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند.

مراجعه به مراکز نمونه گیری خوزستان 10 برابر شده است/ چیزی به عنوان سرماخوردگی نداریم

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز درباره آمار کرونایی‌های اهواز گفت: آمار مراجعه مردم به مراکز نمونه‌گیری منتخب شهر اهواز نسبت به 2 هفته گذشته 10 برابر شده است.

امراله مردانی اظهار داشت: ویروس جهش یافته انگلیسی علائمی همچون سردرد، کوفتگی بدن ، آبریزش بینی و گلو درد به همراه دارد.

وی افزود: در شرایط موجود، چیزی به عنوان سرماخوردگی نداریم و هر کسی که این علائم را داشت به کرونا مبتلا شده مگر اینکه جواب تستش منفی اعلام شود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: از مردم درخواست داریم که ماسک زدن را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری و حضور در تجمعات خودداری کنند تا شرایط در استان بهتر شود.

وی عنوان کرد: مردم از مراجعه مستقیم به بیمارستان های اهواز خودداری کرده و ابتدا به مراکز نمونه‌گیری منتخب در سطح شهر مراجعه کنند.

وی گفت:در این مراکز از بیماران نمونه گیری می شود و اگر جواب آن مثبت شد در صورت نیاز به بیمارستان اعزام می شوند در غیر اینصورت بار مراجعات به بیمارستان ها بسیار زیاد می‌شود.

اصنافی که همکاری نکنند، پلمب می‌شوند

جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهواز درباره وضعت کرونا در مرکز استان اظهار داشت: اهواز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد و بیمارستان‌های اهواز مملو از بیماران مبتلا به کرونا است؛ ICUها پر هستند و میزان تلفات و مرگ و میر بالا رفته است.

وی افزود: کرونای انگلیسی بسیار مهاجم است و قدرت انتشار آن بالاست و آسیب‌پذیری بالایی ایجاد می‌کند.

فرماندار اهواز گفت: روز یکشنبه تصمیم گرفته شد که وضعیت بازارها را کنترل کنیم بنابراین با اکیپ‌های اماکن، صمت و بهداشت در سطح شهر حضور پیدا کردیم و از نقاطی از شهر بازدید شد.

عالمی‌نیسی افزود: تقریبا اهالی کسب و کار همکاری و اکثرا تعطیل کرده‌اند اما برخی مغازه‌ها همچنان باز هستند که تذکرات داده شد و برخی نیز پلمب شدند.

فرماندار اهواز با اشاره به وضعیت بحرانی شهر گفت: بیمارستان‌های اهواز مملو از بیماران مبتلا به کرونا است؛ ICUها پر هستند و میزان تلفات و مرگ و میر بالا رفته است.

روسای 6 بیمارستان کرونایی اهواز خواستار تعطیلی 2 هفته‌ای خوزستان شدند

روسای 6 بیمارستان اهواز که در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند خطاب به استاندار، خواستار تعطیلی 2 هفته‌ای خوزستان شدند.

رئیس بیمارستان گلستان اهواز دراین باره بیان کرد: شرایط کرونایی خوزستان به گونه‌ای است که آمار مراجعه به بیمارستان‌ها به صورت لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است لذا تعطیلی و قرنطینه استان تا حدی به بهتر شدن وضعیت کمک می‌کند.

میثم معزی با بیان اینکه پیک جدید ویروس کرونا با شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در خوزستان آغاز شده و با سرعت در حال پیشروی است افزود: سرعت انتشار ویروس به حدی بالا است که گنجایش بیمارستان‌های اهواز پر شده که به نظام درمان خوزستان آسیب جدی وارد می‌کند لذا از استاندار تقاضا داریم که نسبت به تعطیلی استان و شهرستان‌های قرمز اقدام لازم را انجام دهد.

وی گفت: روسای بیمارستان‌های رازی، امام خمینی (ره)، سینا، امیرالمومنین(ع)، طالقانی و گلستان اهواز که درگیر کرونا هستند از استاندار خوزستان درخواست تعطیلی 2 هفته‌ای خوزستان را دارند.

وی افزود: از مردم انتظار داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از تردد غیرضروری و تجمع خانوادگی خودداری کنند تا از پیک بیماری در خوزستان عبور کنیم.

رئیس جمهور در مقابل قرنطینه خوزستان مقاومت می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان درباره وضعیت بحرانی کرونا در استان گفت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که تعطیلی دو هفته‌ای و قرنطینه استان خوزستان را تایید کند؛ در این زمینه با معاون رئیس جمهور نیز صحبت شده تا این مساله را پیگیری کند.

سیدکریم حسینی در این باره اظهار داشت: از روز جمعه که معاون وزیر بهداشت در استان خوزستان حضور یافت، درخواست داشتیم که خوزستان تعطیل و قرنطینه شود بنابراین در روز شنبه پیشنهادهایی به ستاد ملی کرونا ارائه شد تا این درخواست مورد تایید قرار بگیرد اما متاسفانه ستاد ملی کرونا با این درخواست موافقت نکرد.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد خوزستان قرنطینه و تعطیل شود، افزود: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از رئیس جمهور درخواست می‌کنم که تعطیلی دو هفته‌ای و قرنطینه استان خوزستان را تایید کند؛ در این زمینه با معاون رئیس جمهور نیز صحبت شده تا این مساله را پیگیری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید