بتای iOS 14.5 تغییراتی در Shortcuts اعمال می‌کند

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۵۶
    کد خبر :788318

دومین نسخه‌ی بتای iOS 14.5 شامل قابلیت‌هایی برای اپلیکیشن Shortcuts است که ازطریق آن‌ها می‌توان کارهایی مثل گرفتن اسکرین‌شات انجام داد.

نسخه‌ی بتای آی او اس 14.5 (Apple iOS 14.5) شامل چندین قابلیت جدید است که بسیاری انتظار آن‌ها را نداشتند. از بین این قابلیت‌ها می‌توانیم به گزینه‌های بیشتر برای باز کردن قفل آیفون ازطریق اپل واچ، تغییر پخش‌کننده‌ی پیش‌فرض موسیقی در دستیار سیری و موارد دیگر اشاره کنیم.

براساس گزارش 9to5Mac، انتشار دومین نسخه‌ی بتای iOS 14.5 با اضافه شدن امکانات جدید به اپلیکیشن Shortcuts برای گرفتن اسکرین‌شات و تغییر قفل چرخش (Orientation Lock) و حتی تغییر حالت دیتای سلولار همراه است.

میانبر Take Screenshot باعث می‌شود بتوانید سریعا اسکرین‌شات بگیرید و آن را در گالری گوشی ذخیره کنید، برای اپلیکیشنی دیگر بفرستید، وضوحش را تغییر بدهید و دیگر تعاملات اپلیکیشن Shortcuts را مدیریت کنید. به ‌دلایل مرتبط به حریم خصوصی، میانبرهای ناشناس قبل از گرفتن اسکرین‌شات به اجازه‌ی مستقیم کاربر نیاز خواهند داشت.

کارکرد جدید اپلیکیشن Shortcuts اپل، Orientation Lock است که همان‌طور که از نامش می‌توان برداشت کرد، به Shortcuts امکان می‌دهد قابلیت قفل چرخش را در حالت روشن یا خاموش تنظیم کند. این کارکرد می‌تواند هر زمان که انتخاب کردید، حالت قفل چرخش را تغییر بدهد یا در نقش دکمه‌ای ظاهر شود تا همواره قفل چرخش را روشن یا خاموش کند. برای مثال می‌توانید تعیین کنید هر زمان که وارد اپلیکیشن خاصی شدید، قفل چرخش خاموش شود.

iOS 14.5 شامل کارکرد جدیدی برای Shortcuts شده است که به شما امکان می‌دهد به‌سرعت بین حالت‌های دیتای سلولار گوشی جابه‌جا شوید. این قابلیت با نام Voice & Data Mode شناخته می‌شود و به شما امکان می‌دهد شبکه‌ی پیش‌فرض را روی 5G،ا5G Auto،ا4G و 3G تنظیم کنید (مورد آخر تنها روی آیفون‌هایی یافت می‌شود که توانایی پشتیبانی از 5G ندارند). یکی از کاربردهای قابلیت جدید Shortcuts این است که برای مثال می‌توانید در زمان خاصی از روز یا هنگام حضور در مکانی خاص شبکه را تغییر بدهید.

به گزارش زومیت، دومین بتای iOS 14.5 تغییراتی در اپلیکیشن Music اعمال و بیش از ۲۰۰ ایموجی جدید اضافه می‌کند. اگر تغییرات دیگری در بتای جدید آی او اس پیدا کرده‌اید، جزئيات آن‌ها را با زومیت و کاربران دیگر به ‌اشتراک بگذارید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید