با هواپیما به مشهد سفر کنیم یا قطار؟

    کد خبر :1023336

وجود آرامگاه امام هشتم شیعیان در مشهد و جاذبه های فرهنگی و طبیعی دیگر، مسافران زیادی را به این شهر می کشاند. خوشبختانه از طریق راه زمینی، ریلی و هوایی می‌توان وارد مشهد شد. انتخاب بین هواپیما یا قطار تا حد زیادی به بودجه بستگی دارد؛ برای مثال هزینه خرید بلیط هواپیما مشهد نسبت به قطار بیشتر است و برای افرادی که به فکر پایین آوردن هزینه های سفر هستند، راه هوایی گزینه خوبی نیست. با این حال معیارهای دیگری برای انتخاب وجود دارد. در این مطلب مزایا و معایب سفر به مشهد با هواپیما و قطار را بررسی کرده ایم تا براساس معیارهای خود ببینید کدام یک برای شما بهتر است.

مقایسه هواپیما یا قطار در سفر به مشهد

بررسی مزایا و معایب سفر با هواپیما یا قطار کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. مهم ترین مزیت هواپیما، سرعت و راحتی در طول مسیر است. این قضیه در مورد سفر به مشهد هم صدق می کند؛ به ویژه اگر مبدا از مشهد دور باشد. با انتخاب سفر هوایی، در هر نقطه از ایران که باشید، ظرف مدت 2 ساعت به مشهد خواهید رسید. این قضیه به ویژه برای افرادی که حوصله یا وقت کافی برای مسیرهای طولانی را ندارند، بسیار حائز اهمیت است. اما طول سفر با قطار مشهد براساس نوع آن، 8 الی 11 ساعت زمان می برد و پایین آمدن سرعت رسیدن به مقصد، مهم ترین خصیصه این روش است.

می توان گفت مهم ترین عیب سفر هوایی به مشهد، هزینه خرید بلیط است. با در نظر این موضوع گزینه هایی دیگر برای رفتن به این شهر پیش روی مسافران و زائران خواهد بود که یکی از آن ها سفر با قطار است.

اگرچه به طور معمول رفتن به مشهد با قطار ارزان تر از وسایل نقلیه دیگر است؛ اما همیشه هم اینطور نیست. گاهی برای طی کردن مسیر باید از چند روش استفاده کرد که در این صورت هزینه های بیشتری ایجاد می شود. سفر از طریق ریلی ویژگی های دیگری هم دارد که بسته به خلق مسافر می تواند نکته مثبت یا منفی باشد. در ادامه معیارهای مختلف را در هر دو روش بررسی کرده ایم.

تنوع در طول مسیر رفتن به مشهد

با انتخاب قطار برای سفر به مشهد، به خصوص اگر نشستن طولانی مدت را دوست ندارید، تنوع بیشتری به طول مسیر خود داده اید. در سالن های قطار، امکان قدم زن و حتی رفتن به رستوران قطار وجود دارد و شما می توانید در طول سفر، علاوه بر استراحت در جای خود، با افراد دیگر آشنا شوید.

همانطور که بیان کردیم، خلق و خوی افراد متفاوت است و ممکن است آشنایی و مکالمه با افراد غریبه برای برخی از افراد، نکته قابل توجهی نباشد؛ بنابراین برای کسانی که می خواهند سریعا به مقصد برسند یا در مسافرت های عجله ای، خرید بلیط هواپیما مشهد، حتی با وجود پرداخت هزینه بیشتر، انتخاب به صرفه تری خواهد بود. در تورهای مشهد یا سفرهای دانشجویی به این شهر، مسافرت با قطار می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. قطار به شما فرصت می دهد با افراد دیگر آشنا شوید و با گفت و گوهای طولانی با آن ها، تجربه های جدیدی کسب کنید.

بار و باربری با قطار

در سفر با اتوبوس باید بارهای خود را برای بازدید گشت های شبانه بیرون بیاورید. حالا اگر با هواپیما سفر کنید، باید زمان نسبتا زیادی را منتظر چک کردن بار، معطل شدن در صف بازرسی هواپیما و رد شدن از گیت های بازرسی و ورودی شوید؛ این ممکن است برایتان کسل کننده باشد. از دیگر سو، وسایل و بارهای شما محدودیت وزنی دارد و به شدت هم مورد بازرسی قرار می گیرند.

هیچ کدام از مواردی که ذکر شد در مسافرت با قطار وجود ندارد. شما مجبور نیستید برای حمل اسباب بازی های کودکانتان یا خشکباری که به همراه خود دارید، نگران باشید. به علاوه، می توانید یک چمدان با هر اندازه بار، با خود به سفر ببرید. بنا به این دلایل، سفر با قطار بدون ساعت ها انتظار برای سوار شدن و بدون دردسرهای بار و باربری، بهتر از سفر با هواپیماست.

دسترسی راحت به حرم امام رضا و هتل های مشهد

آنجایی که فرودگاه مشهد از مرکز شهر دور است، تاکسی ها برای رساندن مسافران به مرکز شهر، حرم یا هتل ها، مبلغ زیادی می گیرند که با احتساب قیمت بلیط هواپیما، هزینه های سفر بیشتر می شود؛ اما ایستگاه راه آهن مشهد در مرکز شهر و نزدیک حرم امام است؛ بنابراین به محض پیاده شدن از قطار به راحتی می توانید تاکسی بگیرید و با پرداخت مبلغ کمی به مقصد موردنظرتان برسید.

قیمت بلیط هواپیما مشهد در مقایسه با قطار

همانطور که در بخش های قبلی هم بیان کردیم، قیمت بلیط هواپیما مشهد بیشتر از هزینه خرید بلیط قطار است؛ اما سفر با قطار همیشه هم ارزان نیست؛ به ویژه اگر مجبور شوید در طول مسیر از وسایل دیگری هم استفاده کنید. به علاوه قطارها در انواع مختلف کوپه ای، اتوبوسی و VIP هستند که قیمت بلیط آن ها متفاوت است.

رزرو بلیط هواپیما یا قطار مشهد با فلای تودی

در مطالب فوق، با بیان برخی ویژگی های سفر با قطار و همچنین سفر با هواپیما به مشهد، مقایسه ای میان این دو روش انجام دادیم. با خرید بلیط هواپیما مشهد، می توانید سریع و راحت به مقصد برسید؛ اما این موضوع برای کسانی که بودجه کمتری در نظر گرفته اند، گران تمام می شود. در سفر ریلی قیمت کمتری بابت بلیط پرداخت می کنید.

از طریق سایت فلای تودی می توانید هم بلیط قطار و هم بلیط هواپیما به مشهد را به صورت آنلاین تهیه کنید. فلای تودی بزرگترین مرجع رزرو آنلاین بلیط و رزرو هتل در ایران است که دسترسی آسان به ایرلاین های داخلی و خارجی را برای هموطنان فراهم کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید