با خالق جوان “اتریوم” آشنا شوید

    کد خبر :807563
خالق جوان اتریوم

ویتالیک بوترین جوان ترین میلیاردر خودساخته جهان است.

ویتالیک بوترین که در سال ۱۹۹۴ در شهر مسکو متولد شد، خیلی زود به مبحث ارزهای دیجیتالی علاقه مند شد و در سال ۲۰۱۲ مجله بیتکوین را راه اندازی کرد.

بوترین در سال ۲۰۱۵ پروژه اتریوم را استارت زد که اکنون به دومین ارز دیجیتالی بزرگ جهان تبدیل شده است. پروژه بلاک چین توسط وی و گاوین وود، جوزف لوبین و چند فرد دیگر روی پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز آغاز شد.

در سال ۲۰۱۹ به روزرسانی بزرگ اتریوم تحت عنوان اتریوم ۲ آغاز شد که از اهداف اصلی آن افزایش سرعت انتقال در شبکه و کاهش هزینه های تراکنش است.

منتقدان اتریوم همواره از هزینه بالای تراکنش های بستر اتریوم شکایت داشته اند.

بوترین تاکنون کمک های زیادی به توسعه فناوری بلاک چین داشته است که از جمله آن ها می توان به اهدای مبلغ ۷۶۳ هزار و ۹۷۰ دلار به مرکز تحقیقات اطلاعات ماشین و هوش مصنوعی اشاره کرد.

بوترین پس از کودکی به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرد و اکنون تابعیت این کشور را دارد. با این حال در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت که برای توسعه پروژه اتریوم راهی سنگاپور شود و در حال حاضر نیز در همین کشور اقامت دارد.

پس از عبور قیمت هر واحد اتریوم از ۳۲۰۰ دلار، وی به جوان ترین میلیاردر دنیای ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد.

بوترین ۳۳۱ هزار و ۵۲۱ اتریوم دارد که ارزش آن ها چیزی حدود یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به دنبال رشد ۳۷ درصدی ارزش اتریوم در یک هفته اخیر، این ارز دیجیتالی به ارزش بازار ۴۳۵ میلیارد دلاری رسیده که آن را به شرکتی با ارزش تر از نستله، دیزنی یا بنک آو امریکا تبدیل می کند. ارزش اتریوم از ابتدای سال جاری میلادی تقریبا سه برابر افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید