با آگاهی کامل از خانه خود در برابر سرقت محافظت کنید

    کد خبر :911277

نقش آگاهی کم مردم در سرقت از خانه ها بسیار زیاد است. شاید کمی آگاهی بخشی به جامعه در این باره بیشتر می بود، شاهد این حجم از سرقت ها نبودیم. اگر شما هم درباره روش های محافظت از خانه اطلاعات کمی دارید، بهتر است به اطلاعاتی که در ادامه با هم مرور می کنیم توجه کنید.

اطلاع رسانی های پلیس را جدی بگیرید

به صحبت های کارشناسان پلیس در تلویزیون و رسانه های خبری بیشتر دقت کنید. معمولا پلیس با شبکه های اطلاع رسانی خود، آخرین روش ها و شیوه های سرقت را به مردم اطلاع می دهد. همچنین پلیس با نشان دادن تصاویر واقعی، بهترین روش های پیشگیری را نیز به مردم معرفی می کند.

قطعا با کمی جستجو در اینترنت می توانید به اطلاعات داده شده از طرف پلیس دسترسی پیدا کنید.

نصب سیستم هشدار برای خانه

سیستم های هشدار دهنده روز به روز پیشرفته می شوند و عملکرد آن ها بهتر از قبل می شود. در حال حاضر سیستم های هشدار هوشمند می توانند پس از ورود سارقین، به واسطه اینترنت اشیا، آژیر را به صدا در آورند و همزمان به پلیس و مالک خانه اطلاع رسانی کنند. برخی از این سیستم های هشدار دارای سیستم تصویری نیز هستند و به مالک خانه تصویر داخل خانه را نیز نشان می دهند.

البته مردم خاطره خوبی از سیستم های هشدار قدیمی ندارند. در مدل های قدیمی به علت ضعف های زیاد و دقت کم، بی دلیل سیستم آژیر روشن می شد. باید توجه داشته باشید که در سیستم های جدید دیگر از آن مسائل و مشکلات خبری نیست.

اهمیت صدای زیاد برای ترساندن سارقین را جدی بگیرید و اگر سیستم هشدار برای خانه خود تهیه نکردید امروز به فکر آن باشید.

از اینترنت اشیا و سیستم های خانه هوشمند استفاده کنید

سیستم های خانه هوشمند می توانند امنیت خانه شما را دو چندان کنند . ارتباط سریع وسایل امنیتی در خانه به یکدیگر و همچنین موبایل شما با اینترنت اشیا ممکن شده است. این سیستم ها دارای بخش های متفاوتی مانند قفل هوشمند، زنگ درب هوشمند، دوربین های وای فای و سنسور حرکتی و سیستم روشنایی هوشمند هستند.

هرکدام از بخش های خانه هوشمند می توانند بصورت مستقل و یا با همکاری دیگر بخش ها برای امنیت خانه شما فعالیت کنند. اگر می خواهید بدانید اینترنت اشیا در خانه های هوشمند چگونه باعث افزایش امنیت می شود به مقاله مربوطه در سایت زومیت مراجعه کنید.

اهمیت استفاده از درب های ضد سرقت

در اکثر سرقت های منازل، سارقین پس از باز کردن درب ورودی، داخل خانه می شوند. بنابر این اگر درب خانه بتواند جلوی ورود سارقین را بگیرد، آمار سرقت ها بسیار کمتر می شود.

در ایران درب های امنیتی را با نام درب ضد سرقت می شناسند. این درب ها برای جلوگیری از ورود سارقین بسیار با اهمیت هستند. مدل های بسیار زیادی از این محصول در بازار وجود دارد. از قیمت های ارزان گرفته تا بسیار گران. اما مسئله مهم اطلاعات کافی شما درباره این محصول است. این درب ها قطعات بسیار زیادی دارند که باید حتما قبل از تهیه آن ها اطلاعات کافی را در باره آن داشته باشید. برای آنکه اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید بهتر است به سایت سام درب سر بزنید. اما برخی نکات را اینجا با هم مرور می کنیم.

ضد دیلم بودن درب بسیار مهم است. حتما در زمان خرید به میزان اسکلت داخلی و ضخامت کفی درب توجه کنید. همچنین در زمان نصب، چهارچوب می بایست با سیمان پر شود تا با فشار دیلم خم نشود.

مسئله مهم دیگر قفل است، بهتر است از قفل های جدید مانند قفل گاوصندوقی و خرچنگی استفاده کنید.

مسئله دیگر قفل کردن درب در زمانی است که داخل خانه هستید. این مسئله را نیز جدی بگیرید تا درگیر سارقین سودجو نشوید.

درب آکاردئونی برای درب ضد سرقت

در کنار استفاده از درب ضد سرقت، می توانید درب آکاردئونی نیز تهیه کنید. این درب مانند یک محافظ بیشتر برای ورود به خانه عمل می کند. دقت داشته باشید که حتما درب آکاردئونی می بایست دارای حفاظ برای قفل ها باشد. حفاظ برای قفل ها بسیار با اهمیت است، چرا که سارقین با انبر های بزرگ قفل های بی حفاظ را می شکنند.

برای پنجره ها حفاظ نصب کند

پنجره ها نیز یکی از نقاطی هستند که سارقین از آن داخل خانه می شوند. نصب حفاظ های آهنی برای پنجره ها در طبقات پایین را جدی بگیرید. این حفاظ ها شاید زیبایی خانه شما را بسیار کم کنند اما اولویت با امنیت است. البته مدل ها و طرح های گوناگونی برای این حفاظ ها وجود دارد که می توانید با سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

تماس با پلیس پس از دیدن افراد مشکوک

هر بار که افراد مشکوکی را در کوچه و خیابان دیدید با پلیس تماس بگیرید. این کار بسیار ساده و مهم است. بسیاری از دستگیری ها با اطلاعات مردم به پلیس رخ می دهد. بنابر این همکاری با پلیس می تواند امنیت اهالی یک منطقه را بیشتر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید