باید پذیرفت که برخی دانش‌آموزان ویژه هستند

    کد خبر :627294

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در واکنش به حذف مدارس سمپاد گفت: هر مصوبه‌ای که به قانون تبدیل شود ما از آن تبعیت می‌کنیم البته باید پذیرفت دانش‌آموزان تیزهوش مانند دانش‌آموزان استثنایی به خدمات آموزشی ویژه‌تری نیاز دارند.

 

فاطمه مهاجرانی درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر حذف تنوع مدارس و حذف مدارس سمپاد اظهار‌ کرد: هر مصوبه‌ای که به قانون تبدیل شود ما از آن تبعیت می‌کنیم اما این مصوبه مجلس ابتدا باید به تأیید شورای نگهبان برسد.

 

وی متذکر شد: بسیاری از موضوعات را مجلس مصوب کرده اما به تأیید شورای نگهبان نرسیده است.

 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: باید بپذیریم که مدارس سمپاد به عنوان یک نیاز در جامعه فعالیت می‌کنند و همانگونه که برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه “استثنایی” برنامه و مدرسه خاص داریم باید برای دانش‌آموزانی که بهره هوشی آنها بالاتر از نُرم است، برنامه و مدرسه ویژه داشته باشیم.

 

مهاجرانی در پاسخ به این پرسش ” آیا با حذف تنوع مدارس موافق هستید؟” تصریح کرد: هیچ کدام از مدارس یک شبه از خم رنگ‌رزی درنیامده‌ و مطابق با یک نیاز طراحی‌ شده‌اند و تمام این مدارس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش را دارند و بنا به اقتضائاتی بوده است؛ آیا می‌شود به یکباره گفت که تمام این اقتضائات غلط است و آنها را کنار بگذاریم، باید صبورانه‌تر درباره موضوعات آموزشی تعمق کرده و بررسی ویژه‌تری داشته باشیم و کارها با آرامش بیشتری انجام شود.

 

به گزارش تسنیم،رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان عنوان‌کرد: اگر مدارس دچار انحراف شده‌اند می‌توان آن را اصلاح کرد و نگاه همه یا هیچ نداریم، باید پذیرفت که برخی دانش‌آموزان ویژه هستند و اگر به آنها به اندازه کافی دقت نکنیم و منابع آموزشی مناسب در اختیارشان قرار نگیرد در حق ذخایر کشور ظلم شده است.

 

وی یادآور شد: دانش‌آموزان تیزهوش مانند دانش‌آموزان مدارس استثنایی به خدمات ویژه‌تری نیاز دارند و اگر به نیازهای آنها توجه نکنیم در حق این دانش‌آموزان ظلم شده و تبعات بی‌توجهی به آنها بر عهده ما خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید