بایدن تهدید کرد

    کد خبر :1051415
بایدن تهدید

دولت جو بایدن اعلام کرد که رئیس‌جمهور لایحه مستقل جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا را که فقط کمک‌ به رژیم صهیونیستی را شامل می‌شود و جنگ اوکراین را نادیده می‌گیرد، وتو خواهد کرد و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش این اقدام را «خیانت» توصیف کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است بسته‌ای به ارزش ۱۷.۶ میلیارد دلار را تصویب کند که به موجب آن کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود و ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده را پر می‌کند اما هیچ برنامه‌ای برای کمک‌های بیشتر به اوکراین در نظر گرفته نشده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت ایالات متحده آمریکا هر دو مجلس را شدیدا تشویق می‌کند تا این «حقه سیاسی» را رد کنند و درعوض هر دو حزب سریعا بر روی یک توافقنامه امنیت ملی متمرکز شوند و آن را برای رئیس‌جمهور ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این بیانیه آمده است: دولت شدیدا با این حقه که هیچ اقدامی برای امنیت مرزها و کمک به اوکراینی‌ها برای دفاع در برابر حمله روسیه ارائه نمی‌دهد، مخالف است. این طرح هم‌چنین نمی‌تواند از امنیت مساجد، کنیسه‌ها و مکان‌های عبادتی و آسیب‌پذیر آمریکایی حمایت کند و کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی که اکثر آنها زنان و کودکان هستند را نادیده می‌گیرد.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه اعلام کرد که این مجلس لایحه دوحزبی مجلس سنا را رد خواهد کرد و فقط به کمک‌های مربوط به رژیم صهیونیستی رای خواهد داد. او هم‌چنین اخیرا در واکنش به تهدیدات وتو رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: «تهدید وتو رئیس‌جمهور یک اقدام خیانت‌کارانه است. رئیس‌جمهور بایدن با تهدید وتو کردن کمک‌ها به اسرائیل و نیروهای ارتش ما، متحدان را در زمانی که بیشترین نیاز را دارند، رها می‌کند.»

مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه نوامبر بسته کمک نظامی به ارزش ۱۴.۵ میلیارد دلار را برای رژیم صهیونیستی تصویب کرده بود که مجلس سنا از پذیرش آن خودداری کرد.

جمهوری‌خواهان همچنان اصرار داشتند که می‌توان این میزان از بودجه را با کاهش مخارج در قسمت‌های دیگر برآورده کرد. این درحالیست که دلیل مخالفت مجلس سنا قطع کمک‌ها به اوکراین و نادیده گرفتن مسائل داخلی ایالات متحده از جمله موضوع مرز جنوب آمریکا بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید