بازی ساموئل ال جکسون در تئاتر یک فیلم سینمایی

    کد خبر :987727
بازی ساموئل ال جکسون در تئاتر یک فیلم سینمایی

نتفلیکس ساخت فیلمی با بازی ساموئل ال جکسون و جان دیوید واشینگتن را در دستور کار قرار داد.

ساموئل ال جکسون و جان دیوید واشینگتن در «درس پیانو» برای نتفلیکس بازی خواهند کرد.

اجرای جدید از این نمایشنامه ویلسون که به تازگی در برادوی در تئاتر اتل بریمور به پایان رسید بسیار موفقیت‌آمیز بود و جکسون برنده اسکار و واشینگتن نقش‌هایی را که در این نمایش اجرا کرده بودند، در فیلم سینمایی آن نیز تکرار می‌کنند.

«درس پیانو» که در سال ۱۹۳۶ در پیتزبورگ و در دوران پس از رکود بزرگ اتفاق می‌افتد، زندگی خانواده چارلز را دنبال می‌کند؛ خانواده‌ای به رهبری دوکر چارلز (با بازی جکسون) و میراث وی که یک پیانوی خانوادگی است که با طرح‌هایی حکاکی شده است. واشینگتن در این فیلم در نقش پسر ویلی، برادرزاده دوکر بازی می‌کند که معتقد است باید پیانو را فروخت. جکسون سال ۱۹۸۷ در این نقش بازی کرده بود.

اقتباس نتفلیکس که خبر ساختش سال ۲۰۲۱ اعلام شد توسط مالکوم واشینگتن بر اساس فیلمنامه‌ای که وی با همکاری ویرجیل ویلیامز نوشته، کارگردانی می‌شود.

در این فیلم ری فیشر – بازیگر «لیگ عدالت زک اسنایدر» و «ماه شورشی» -، دنیل ددوایلر – بازیگر «تیل» – مایکل پاتس – بازیگر «ما رینی» – و کوری هاوکینز بازیگر «مستقیم خارج از کامپتون» و «تراژدی مکبث» – نقش‌آفرینی می‌کنند.

فیشر و پاتس هم در کنار جکسون و واشینگتن در نمایش این اثر که توسط لاتانیا ریچاردسون جکسون کارگردانی شد ظاهر شده بودند. پس از ۲۷ پیش نمایش و ۱۲۴ اجرای منظم، «درس پیانو» پردرآمدترین احیای یک نمایشنامه در برادوی و پردرآمدترین نمایش ویلسون در برادوی شد.

«درس پیانو» نتفلیکس توسط دنزل واشینگتن برنده جایزه اسکار و تاد بلک نامزد جایزه اسکار تهیه می‌شود.

این نمایشنامه بخشی از ۱۰ عنوانی است که به عنوان «چرخه قرن آمریکایی» ویلسون شناخته می‌شود و «حصارها» و «بلک باتم ما رینی» از همین مجموعه پیشتر هر دو توسط دنزل واشینگتن و بلک برای نمایش اقتباس شدند.

در سال ۲۰۱۰ دنزل واشینگتن و وایولا دیویس در بازسازی «حصارها» در برادوی بازی کردند و هر دو جایزه تونی را برای نقش‌هایشان دریافت کردند. دیویس برای بازی در فیلم اقتباسی سال ۲۰۱۶ به کارگردانی واشینگتن که ۳ نامزدی اسکار دیگر را برای بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم به دست آورد، برنده جایزه اسکار شد.

در سال ۲۰۲۱، نتفلیکس «بلک باتم ما رینی» را اکران کرد. این فیلم به کارگردانی جورج سی ولف و فیلمنامه اقتباسی روبن سانتیاگو هادسون ۵ نامزدی اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد برای چادویک بوزمن و بهترین بازیگر زن برای دیویس را دریافت کرد و درنهایت برنده ۲ جایزه اسکار برای چهره‌پردازی و طراحی لباس شد.

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید