بازی با مرگ اهالی «نسه‌کوه» در محروم‌‌ترین منطقه ایران/ فیلم

    کد خبر :905390

روستای نسه‌کوه با 9 خانوار با جمعیتی افزون بر 30 نفر با کد روستایی215117 جزو آمار روستاهای شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده در حالی که به‌نوعی در محدوده جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

نسه‌کوه از نظر جغرافیایی کنار رود خروشان و وحشی خرسان و به‌سمت کهگیلویه‌وبویراحمد واقع شده است که بدون شک در صورت سرشماری در جمعیت روستایی این استان می‌توانستند خدمات بهتر و مطلوب‌تری دریافت کنند.

به‌گفته مختاز اندرخو مدیر آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد روستای «نسه‌کوه» 9 سال پیش تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر این استان بود که به‌علت کوچنده بودن از پوشش استان درآمدند و از لحاظ تحصیلی تحت پوشش شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

اهالی این روستا از شبکه آب شرب سالم محروم‌اند و از آب رودخانه خرسان برای شرب و دیگر مصارف استفاده می‌کنند که در سالم بودن آن نیز شبهه وجود دارد.

به گزارش تسنیم، مردم این روستا به‌دلیل نبود جاده مجبور به استفاده از سیم بکسل برای عبور از رودخانه وحشی و خروشان خرسان هستند که در روزهای اخیر عبور یک زن بعد از بچه‌دار شدن از این رودخانه در فضای مجازی سروصدای زیادی به‌همراه داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید