بازگشت دیپلمات‌های اخراج شده روسی از آمریکا به مسکو+فیلم

    کد خبر :253033

دیپلمات‌های روسی اخراج شده از آمریکا روز یکشنبه با دو فروند هواپیما به مسکو انتقال یافتند و کنسولگری روسیه در شهر سیاتل نیز بطور کامل تخلیه و تعطیل شد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دیپلمات‌های روسی که در ایالات متحده آمریکا بعنوان «عنصر نامطلوب» شناخته شده بودند، همگی به روسیه بازگشتند. روز گذشته (یکشنبه) دو فروند هواپیما 171 نفر (دیپلمات‌های اخراجی، به همراه اعضای خانواده‌های آنان) را از آمریکا به مسکو منتقل کرد.

علاوه بر این، کلیه وسایل، مدارک و متعلقات کنسولگری روسیه در شهر سیاتل آمریکا روز یکشنبه از ساختمان آن خارج شده و دفتر نمایندگی روسیه در این شهر به درخواست طرف آمریکا در زمان تعیین شده، پایان روز اول آوریل (12 فروردین)، بطور کامل تعطیل شد. تمامی اسناد به ساختمان مسکونی سرکنسول روسیه در سیاتل منتقل گردید که این ساختمان نیز به درخواست طرف آمریکایی، باید تا پایان روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) تخلیه شود.

لازم به یادآوری است که هفته گذشته دولت آمریکا به خاطر «قضیه مسمومیت» “سرگئی اسکریپال” جاسوس سابق روس در انگلیس، 48 دیپلمات روسی و نیز 12 کارمند نمایندگی روسیه در مقر سازمان ملل در نیویورک را از این کشور اخراج کرده و همچنین کنسولگری روسیه در شهر سیاتل را نیز تعطیل کرد.

علاوه بر آمریکا، 16 کشور عضو اتحادیه اروپا و کشورهای کانادا، نروژ، استرالیا، مولداوی، آلبانی، مقدونیه و اوکراین نیز تعدادی از دیپلمات‌های روسی را عنصر نامطلوب اعلام کرده و از خاک خود اخراج کردند. بدین ترتیب این کشورها با اقدام دولت انگلیس که پیش از این 23 دیپلمات روس را اخراج کرده بود، اعلام همبستگی نمودند.

مقامات مسکو ازهم اکنون اقداماتی برای مقابله به مثل با این مسئله در نظر گرفته است. دولت روسیه 60 دیپلمات آمریکایی را از این کشور اخراج کرده و همچنین از موافقت با فعالیت کنسولگری آمریکا در شهر سنت پترزبورگ خودداری نموده است.

اقدامات محدود کننده مشابهی نیز در قبال سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

با این وجود در سفارت آمریکا در روسیه اعلام کرده‌اند که به فعالیت خود با هدف بهبود روابط واشنگتن-مسکو ادامه خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید