بازگشت اسکوچیچ به تیم ملی با حذف چند بازیکن

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۹:۳۲
    کد خبر :924186

طبق قانون تصمیم کمیته ها و سازمان های زیر مجموعه فدراسیون فوتبال زمانی اجرایی می شود که اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال آنرا تایید کنند. بر اساس اساسنامه اعضای هیات رییسه بالاترین مرجع تصمیم گیری در فوتبال کشور هستند.

نشست اعضای هیات رییسه با اسکوچیچ بدون اینکه ننتیجه ای به دنبال داشته باشد به پایان رسید. اما اینکه هیات رییسه پایان همکاری با اسکوچیچ را اعلام نکرد بدین معنی است که این مربی بر خلاف همه اخباری که وجود دارد شانس ادامه کار با تیم ملی فوتبال ایران را دارد.

دفاعیات اسکوچیچ در این نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال را به فکر فرو برد. اگر چه بعد از این نشست اسکوچیچ راهی کشورش شد اما قرار است ۳۰ تیر برگردد و نشست مجددی با اعضای هیات رییسه داشته باشد و تا آن زمان بدون شک فدراسیون فوتبال هیچ مذاکره ای با مربیان مد نظر  نخواهد داشت.

اسکوچیچ می ماند؟

برخی از اعضای هیات رییسه بر این عقیده اند اخراج اسکوچیچ مقارن خواهد شد با شروع بازیکن سالاری در تیم ملی. یکی از اعضاء گفته است چه دلیلی وجود دارد مربی ای را با این کارنامه برکنار کرد در حالی که اگر او کارلوس کی روش بود کارنامه اش در بوق و کرنا می شد. این یک واقعیت است که اسکوچیچ در بین اعضای هیات رییسه طرفدار هم دارد. طرفدارانی که پیش از برگزاری نشست کمیته فنی بارها و بارها در مصاحبه خود اعلام کرده اند اسکوچیچ تا پایان جام جهانی سرمربی تیم ملی خواهد بود. بعد از تصمیم کمیته فنی و نظرات اهالی فوتبال در این باره اعضای هیات رییسه به این نقطه نظر رسیدند که هیچ وقت آنچنان که باید و شاید از اسکوچیچ حمایت نکردند و الان بهترین زمان حمایت از اسکوچیچ است. بنابراین اگر دیدید تصمیم جمعی اعضای هیات رییسه دفاع از اسکوچیچ بود تعیجب نکنید. هر چند او تا به امروز به طور رسمی برکنار نشده است.

شاید ابقای اسکوچیچ با حذف یکی دو بازیکن همراه باشد

در صورتی که اسکوچیچ در تیم ملی بماند شاید یکی دو بازیکن شانس ادامه حضور در اردوی تیم ملی را از دست بدهند. اسکوچیچ پیش از این با خط زدن مهدی طارمی نشان داد که با نظم و انضباط در اردوی تیمی میانه خوبی دارد و آنرا قربانی نتیجه نخواهد کرد. گویی که فدراسیون فوتبال هم موافق این موضوع است و بر این عقیده است برای نشان دادن مدیریت قاطع گاهی باید یکی دو نفر را قربانی کرد. امروز بیشتر از آنکه سرمربی تیم ملی زیر سوال باشد دو دستگی بین بازیکنان تیم ملی مطرح است که حتی مورد اشاره اسکوچیچ هم بوده است.

خیلی ها در روزهای اخیر  دولت و وزارت ورزش و جوانان را متهم کرده اندکه به دنبال تغییر سرمربی تیم ملی است اما واقعیت این است که این تصمیم کمیته فنی بود. کمیته ای که به نظر می رسد به زودی مهدی مهدوی کیا را هم قربانی کند. با این وجود اعضای هیات رییسه این تصمیم را تصمیم خوبی نمی دانند و هیچ بعید نیست اسکوچیچ بماند و به کار خود در تیم ملی ادامه دهد.

خبرورزشی/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید