بازگشایی همه چیز آن هم پس از تعطیلات پر سفر عید؛ آیا موج شدید کرونا در راه است؟

    کد خبر :899115

بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی و هم زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ستاد ملی کرونا تحت تأثیر دستور و فرامین بالادستی مجوزهای لازم برای بازگشایی حداکثری سازمان و نهادهای مختلف از جمله مدارس و دانشگاه ها را صادر کرد؛ اقدامی قابل تأمل که البته بیم آن می رود به تشدید کرونا در روز و هفته های آتی منجر شود.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- بر اساس دستورالعمل هایی که در روزهای آخر سال گذشته و نیز ایام تعطیلات نوروزی از سوی مسولان مربوطه صادر شد، کلیه دستگاه های اجرایی به ویژه مدارس و دانشگاه ها موظف شدند تا نسبت به برپایی کلاس های حضوری اقدام کنم.

همچنین ادارات دولتی نیز بر اساس دستورالعمل های صادره موظف شدند تا شرایط کاری را به قبل از دوران کرونا بازگردانند و بر این اساس عملاً بسیاری از محدودیت های اعمال شده در دوران کرونا منتفی شد.

شرایطی که به آن اشاره شد به ویژه به این دلیل که بلافاصله پس از ایام پر سفر نوروز و دید و بازدیدهای نوروزی اجرایی شد، حالا بسیاری را نگران کرده که مبادا شاهد تشدید شیوع ویروس کرونا و خسارت های آن در روز و ماه های آینده باشیم.

البته پیش از این و در همین زمینه مسولان مربوطه تأکید کرده بودند که شرط حضور افراد در کلاس های درس و نیز محل های کار تزریق دوز سوم واکسن کرونا و نیز رعایت پروتکل هاست، ولی می دانیم که در مقام عمل چندان به این شروط توجه نشده و نخواهد شد.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید ریسک پر خطری که دولت سیزدهم در رابطه با بازگشایی های سراسری انجام داد چه نتایجی در بر خواهد داشت؟ آیا به تشدی کرونا در کشور منجر خواهد شد و یا خیر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید