مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی خبرداد:

بازرسی الکترونیکی از کارگاه‌ها /کارفرمایان برای دریافت ابلاغ الکترونیکی به شعب مراجعه کنند

    کد خبر :207658

مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی نحوه بازرسی الکترونیکی کارگاه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد قریب با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه بازرسی الکترونیکی یکی از اولویت های سازمان تامین اجتماعی در سالجاری بوده است، گفت: در سالهای گذشته بازرسی از کارگاه‌ها به صورت سنتی انجام می گرفت.
وی با اشاره به تحقیق و پژوهش در خصوص بازرسی الکترونیکی از سال 94 گفت: این طرح در اواخر سال 95 به صورت پایلوت در شعبه 25 تهران و برخی شعب استانها اجرا شد و در آذرماه سالجاری در تمامی شعب تامین اجتماعی بازرسی الکترونیکی عملیاتی شد.

قریب افزود: فاز اول و دوم بازرسی الکترونیکی از کارگاهها در تمامی شعب کشور اجرایی شد و فاز سوم این طرح در سال آینده عملیاتی خواهد شد.
مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: بازرس این سازمان در هنگام مراجعه به کارگاه، اطلاعات را ثبت و به صورت آنلاین به سیستم شعبه ارسال می کند .
قریب با اشاره به مزایای بازرسی الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: رفع اختلاف کارگر، کارفرما و سازمان تامین اجتماعی، کاهش هزینه ها و افزایش تعداد و کیفیت بازرسی ها از این جمله هستند.
وی، تعداد کارفرمایان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی رایک میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس قوانین 39، 47 و 101 تامین اجتماعی، این سازمان کارگاه را بر اساس روزهای کارکرد و دستمزد کارگران مورد بازرسی قرار می دهد.
قریب به سه شیوه بازرسی نیز اشاره کرد و افزود: گاهی بازرسی به درخواست بیمه شده مبنی بر پیگیری عدم ارسال حق بیمه از سوی کارفرمایان انجام می شود، گاهی کارفرما تقاضا بازرسی را به علل ورود کارگر جدید یا ایجاد کارگاه جدید یا صدور مفاصا حساب ارائه می دهد و سومین شیوه بازرسی،بازرسی سیستماتیک سازمان تامین اجتماعی از کارگاه ها است که معمولاً هر 3 الی 4 ماه توسط بازرسان این سازمان انجام می شود.
مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان خدمات غیرحضوری دیگری را نیز پیاده سازی کرده است، گفت: در حال حاضر95 درصد لیست های حق بیمه از سوی کارفرمایان الکترونیکی ارسال و پرداخت می شود .
وی با اشاره به اینکه 70 درصد ابلاغ های کارفرمایان نیز الکترونیکی انجام می شود، افزود: از 30 درصد کارفرمایان باقی مانده نیز درخواست می شود برای بهره مندی از این خدمت به شعب مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند.
قریب با بیان اینکه پس از ابلاغ مطالبات، کارفرمایان 30روز مهلت دارند به این آراء اعتراض کنند، گفت: پس از پایان مهلت قانونی و عدم اعتراض کارفرمایان، بدهی قطعی می شود و اعتراض پذیرفته نمی شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور را 42 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این سازمان پرداخت مستمری، تعهدات کوتاه مدت و خدمات درمانی را به بیمه شدگان و بازنشستگان ارائه می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید