بازداشت مدیر باغ نارنجستان قوام شیراز

    کد خبر :1012318
بازداشت مدیر باغ نارنجستان قوام شیراز

در پی هتک حرمت یک بانوی محجبه آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام شیراز مدیر این مجموعه با دستور مقام قضایی احضار و بازداشت شد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: مدیر باغ نارنجستان قوام در پی هتک حرمت آمر به معروف در این مجموعه عصر امروز سه شنبه دهم مرداد ۱۴۰۲ بازداشت شد.

کلیپی در فضای مجازی از درگیری یک زن و مرد از یک سو و یک زن از سوی دیگر در شیراز منتشر شده است.

رییس کل دادگستری فارس نیز سه شنبه دهم مرداد جاری در واکنش به این حادثه ضمن تاکید بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و مراتب برخورد اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تقدیر از اقدام قانونی آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز، دغدغه و جدیت آمران به معروف در حوزه حجاب و عفاف را مصداق واقعی عمل به تکلیف دینی خواند و تاکید کرد: دادگستری فارس حامی قاطع آمران به معروف است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به موضوع عفاف و حجاب از مدیران نهادها خواست تا با در نظر گرفتن اهمیت اجرای قانون و تکالیف دینی و شرعی از شکل گیری چنین برخورد های توهین آمیزی با آمران به معروف جلوگیری کنند.

رییس شورای قضایی فارس گفت: فعالان حوزه عفاف و حجاب و آمران به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به برخورد به دور از اغماض با متهمان پرونده اخیر گفت: وابستگی سازمانی و عضویت احد از متهمان این پرونده در یکی از نهادها در طی شدن سیر قانونی پرونده تاثیری نخواهد داشت، تصریح کرد: انتظار داریم که افرادی که با قانون و مقررات و تکالیف شرعی و عرفی جامعه آشنایی دارند خود آمر به معروف و مصلح و ارشاد کننده افراد در رعایت امر عفاف و حجاب اسلامی باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید