بازتاب مصدومیت کیمیا علیزاده در رسانه‌های خارجی

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۳۷
    کد خبر :340948

مصدومیت پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، در رسانه‌های جهان بازتاب داشت.
مصدومیت کیمیا علیزاده تکواندوکار جوان کشورمان که قرار بود در بازی‌های آسیایی اندونزی پرچمدار کاروان ورزشی کشورمان باشد، در رسانه‌های مختلف بازتاب داشت.
سایت insidethegames که اخبار مربوط به مسابقات معتبر جهان را پوشش می‌دهد با انتشار خبر مصدومیت علیزاده نوشت:ایران مجبور شد پرچمدار تاریخی خود برای مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی را عوض کند.
کیمیا علیزاده، که قرار بود در ماه جاری نخستین زن پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی در جاکارتا باشد، به دلیل مصدومیت از رقابت‌های تکواندو کناره گیری کرده است.
علیزاده در تمرین برای دومین بار در ۱۳ ماه گذشته از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شد و حالا باید چندین ماه حاشیه نشین شود.

با این حال، انتظار می‌رود روز ۱۸ اوت یک زن دیگر پرچم ایران را در مراسم افتتاحیه بازی‌ها در ورزشگاه «گلورا بونگ کارنو» حمل کند.

این سایت به نقل از تهران تایمز گزارش داد که الهه احمدی بانوی تیرانداز ایران در حال حاضر به جایگزین علیزاده انتخاب شده است.

احمدی، ۳۶ ساله، دارنده سه مدال بازی‌های آسیایی است – دو مدال نقره و یک برنز – در گوانگژو ۲۰۱۰ و اینچئون ۲۰۱۴ به دست آورد.
سایت اندونزیایی «سیدو نیوز» هم با انتشار خبر مصدومیت کیمیا علیزاده نوشت:ایران قطعا شانس کسب یک مدال طلا در بازی‌های آسیایی را از دست داده است. دلیل آن این است که علیزاده به علت مصدومیت نمی‌تواند در این بازی‌ها رقابت کند.
علیزاده که در المپیک ریو مدال برنز کسب کرده بود در تمرین دچار مصدومیت شد و پزشکان اعلام کردند که برای کسب بهبودی باید مدت طولانی استراحت کند.
کیمیا علاوه بر این که نمی‌تواند در این بازی‌ها شرکت کند، شانس حمل پرچم ایران در مراسم افتتاحیه را نیز از دست داد.
در حال حاضر، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و مسعود سلطانی فرد، وزیر ورزش ایران، به دنبال جایگزینی برای کیمیا هستند. علاوه بر علیزاده، احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک ۲۰۱۲ و الهه احمدی بانوی تیر انداز ایران نامزد‌های حمل پرچم ایران بودند که علیزاده انتخاب شده بود.
سایت «البوابه» هم درباره این خبر نوشت: کیمیا علیزاده دارنده مدال برنز، المپیک ریو، که قرار بود در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی جاکارتا پرچم ایران را حمل کند، به علت آسیب دیدگی جدی شانس حضور در این مسابقات را از دست داد.
این تکواندوکار ۱۹ ساله به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی قادر به حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی نخواهد بود.
این تکواندوکار جوان در بازی‌های المپیک ۲۰۱۴ جوانان در چین پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید