بازار سیاه پول‌های نو در آستانه عید غدیر

    کد خبر :357371

هرچند توزیع اسکناس‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی توسط شعب بانک‌ها تقاضای خرید از دستفروشان را کاهش داده، اما خرید و فروش اسکناس‌های کمیاب هنوز در بازار رونق خود را دارد.

به گزارش مهر، سنت عیدی دادن پول نو در اعیاد به ویژه عید غدیر از دیرباز در میان مردم ایران جایگاه داشته است. در همین راستا هر سال با نزدیک شدن به عید غدیر بازار سیاه پول نو رونق می‌گیرد و خرید و فروش اسکناس نو در برخی نقاط شهر به ویژه محدوده میدان فردوسی تهران بیش از گذشته به چشم می‌خورد.

گزارش میدانی از چهار راه استانبول حاکی از این است که دلال‌ها بیشتر بر روی فروش اسکناس و مسکوکی که تولید آنها متوقف شده مانور می‌دهند به طوری که برای خرید هر قطعه اسکناس ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومانی باید حدود ۵۰۰ تومان هزینه کرد.

روند افزایشی قیمت بر روی اسکناس‌های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی که از سوی بانک‌ها در حال عرضه است کمتر به چشم می‌خورد، یک بسته ۱۰۰ تایی ۵۰۰ تومانی حدود ۷۰ هزار تومان، یک بسته اسکناس ۱۰۰ تایی هزار تومانی حدود ۱۲۰ هزار تومان و یک دسته ۱۰۰ تایی دو هزار تومانی حدود ۲۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

بر اساس گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، هر چند اقدام بانک مرکزی در توزیع پول نو در سالیان گذشته رونق بازار اسکناس‌فروش‌ها را کساد کرده؛ اما هنوز در مناطقی مانند چهار راه استانبول می‌توان دسته‌های اسکناس نو را جلوی اسکناس‌فروش‌ها مشاهده کرد که در این ایام هنوز بازار خود را دارند و دسته‌های اسکناس را تا حدود ۲۰ درصد گران‌تر به مردم می‌فروشند.

این در حالی است که توزیع اسکناس نو ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی به مناسبت اعیاد فرخنده قربان و غدیر، از تاریخ ۳ شهریور تا ۷ شهریور از طریق شعب منتخب بانک‌های عامل در سطح استان تهران انجام شده و امروز آخرین مهلت دریافت اسکناس نو از شعب بانک‌ها است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید