بازار خودرو روی دور گرانی

    کد خبر :1045242
بازار خودرو

بررسی قیمت محصولات ایران خودرو از افزایش ۱۰ الی ۱۵ میلیونی خبر می هد. همچنین قیمت محصولات سایپا نیز طی روز گذشته گران شده است. شاهین، ساینا و پراید در صدر افزایش قیمت ها قرار گرفتند.

در ادامه پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده و جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به روز گذشته را بخوانید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به ۴۹۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۳۰ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۷۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز به ۵۶۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۷۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. این خودرو تقریبا طی چهار ماه گذشته ۱۶۳ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این ۷۹۵میلیون تومان است که طی روز گذشته۱۰ میلیون گران شده است. این مدل طی چهار ماه گذشته ۱۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک مدل V۲ سال ۱۴۰۱، ۷۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. تارا اتوماتیک صفر مدل V۲ سال ۱۴۰۲ هم ۷۸۵ تومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. قیمت تارا اتوماتیک V۴ LX نیز به ۹۳۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون بالا رفته است.

قیمت تارا دنده ای V۱ سال ۱۴۰۲ هم به ۶۹۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون بالا رفته است و طی سه ماه گذشته ۱۴۳ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است که به معنای افزایش ۱۰ میلیونی طی یک روز است. این خودرو نسبت به خرداد ۹۴میلیون تومان ریزش داشته است.

قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است و طی پنج ماه گذشته ۲۰۰میلیون ارزان شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۴۵ میلیون تومان که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است.

قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۴۹۵ میلیونی شده است که طی روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است.

قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۵۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون بالا رفته است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۸۰ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ مالتی مدیا نیز ۶۴۵ میلیون تومان است شده است که ۱۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۷۰ میلیون اعلام شده است که طی هفته گذشته ۱۵ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۴۰میلیون تومان شده است و نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۷۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون بالا رفته است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت هایما ۸S مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو۶۷۰ میلیون تومان شده است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. قیمت هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ به یک میلیاردو۲۰۰میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت وانت آریسان ۲ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۳۹۲ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت روز محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۳۷ میلیون تومان است و نسبت به روز گذشته ۲ میلیون گران شده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم حوالی ۲۶۵ میلیون تومان به روزرسانی شد که طی روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده و ۳۴۵ میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۱ نیز به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۱۰میلیون گران شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۶۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۴۵ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۵۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۵۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته ۲ میلیون گران شده است.

قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۴۵ میلیون تومان شده است که ۵ میلیون گران شده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۵۵ میلیون است که۷ میلیون افزایش یافته است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۶۰ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ امروز به ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به۵۹۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون گران شده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که ۱۰ میلیون بالا رفته است.

قیمت شاهین GL دنده ای صفر مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۵۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

دلیل افزایش قیمت خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، در خصوص دلیل افزایش قیمت خودروها در بازار، گفته است: هفته پیش، به خاطر عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان قیمت این محصول افزایش یافت. این اتفاق در حالی می‌اُفتد که برخی از خودروسازی‌ها از جمله سایپا و ایران خودرو قیمت خودروهای خود را افزایش دادند.

موتمنی عقیده دارد اقدام ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت برخی تولیداتشان موجب شد تا روند کاهشی قیمت خودرو در بازار متوقف شود و شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار باشیم.

او با اشاره به اینکه کاهش قیمت ارز و پایین آمدن تقاضای خرید خودرو موجب شد تا بازار طی روزهای اخیر آرام باشد، ادامه داد: کاهش قیمت ارز و پایین آمدن تقاضای برای خریداری این کالا موجب شد قیمت‌ها هم روند نزولی را طی کند ولی متاسفانه در این شرایط این اقدام خودروسازان برای افزایش قیمت برخی محصولات، موجب شد تا بازار خودرو مجدداً روند افزایشی به خود بگیرد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، زمانی که قیمت‌های داخلی افزایش قیمت داشته باشد بطور قطع می‌تواند در قیمت خودروهای وارداتی تأثیر گذارد.

با توجه به فعالیت شرکت‌های انحصارگر در حوزه خودرو، یکی از ساده‌ترین‌ راه‌ها برای افزایش قیمت، کنترل عرضه است. موضوع کاهش عرضه با بهانه‌های گوناگون به رویه همیشگی خودروسازی‌ها تبدیل شده است که بارها همین روند را تکرار کرده‌اند و با توجه به ثبات نسبی بازار خودرو و انحصار آن‌ها در این صنعت هر بار منجر به افزایش قیمت شده است. کاهش نسبی شمار تحویل خودروها به راحتی می‌تواند افزایش قیمت خودروها را به همراه داشته باشد.

اقتصادآنلاین 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید