بارش‌های سیل آسا به دنبال گرمایش جهانی

    کد خبر :941502
بارش‌های سیل آسا

تغییرات آب و هوای جهانی باعث ایجاد بارندگی‌های شدید و پی در پی خواهد شد. در این رابطه مقاله‌ای در مجله Geophysical Research Letters منتشر شده است. مقاله‌ای که در این رابطه اطلاعاتی ارائه می‌دهد.

بازتاب-‌‌این نتیجه‌گیری توسط متخصصان دانشگاه کپنهاگ و مؤسسه هواشناسی دانمارک هنگام مطالعه یک باران فوق العاده که در جولای 2011 از روی کپنهاگ گذشت، به‌دست آمد. نویسندگان این اثر تصمیم گرفتند آن را در یک شبیه‌سازی کامپیوتری بازسازی کنند تا دریابند علت آن چیست.

شبیه‌سازی 13 بار، یک بار برای هر سطح از دمای جهانی، یعنی: -1 درجه سانتیگراد نسبت به نرمال (دوران پیش از صنعتی)، 0 (هنجار در سال 2011)، و +1، +2 و +3 درجه سانتیگراد اجرا شد. فاصله بین نقاط داده در مدل، که به عنوان اندازه شبکه شناخته می‌شود، حدود 2.5 کیلومتر بود. در مقایسه، نقاط شبکه مدل آب و هوای جهانی معمولاً حداقل 50 کیلومتر از هم فاصله دارند، بنابراین شبیه‌سازی جدید را می‌توان بسیار دقیق در نظر گرفت.

بارش‌های سیل آسا به دنبال گرمایش جهانی

معلوم شد که هر چه دما بیشتر می‌شود، بارش باران فراوان‌تر شده و سیل‌های قدرتمندتری را در پی دارد. به طور خاص، اگر آب و هوا در طول قرن بیستم یک درجه گرم نمی‌شد، احتمال تشکیل یک ابر دوش مانند در سال 2011 نصف می‌شد. نویسندگان مقاله معتقدند که این واقعیت باید در هنگام برنامه‌ریزی برای سیاست‌های آب و هوایی مورد توجه قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید