این وسیله، موشک‌ و پهپاد را با لیزر منهدم می‌کند/ تصویر

    کد خبر :886384

شرکت «راین‌متال» آلمان از سیستم دفاع هوایی قابل حمل Skyranger 30 HEL خود رونمایی کرد که دارای ترکیبی از یک توپ خودکار ۳۰ میلی‌متری، موشک‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد (SHORAD) و یک لیزر پر انرژی برای محافظت از واحدهای متحرک با حداقل آسیب جانبی است.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از پایان جنگ سرد، یکی از اتفاقات مهم این بود که بسیاری از نیروهای مسلح غربی سیستم‌های ضد هوایی خود را کنار گذاشتند. اما همه چیز در دهه گذشته با تغییر در وضعیت ژئوپلیتیکی و ظهور ترکیبی پیچیده از پهپادها، سیستم‌های پرواز خودگردان و مهمات هوشمند تغییر کرده که نیاز به نسل جدیدی از اقدامات متقابل را برانگیخته است.

مشکل این است که هیچ سلاحی نوشدارویی نیست که بتواند همه تهدیدها را از بین ببرد، بنابراین برای محافظت کامل به ترکیبی از آنها نیاز است.

Skyranger 30 HEL سال گذشته توسط شرکت راین‌متال (Rheinmetall) در بور سوئیس برای نخستین بار به نمایش درآمد. این وسیله جنگی مانند نسل قبلی خود یک برجک روباتیک است که یک تیربار ۳۰ × ۱۷۳ میلی‌متری Oerlikon KCA دارد که در اصل برای هواپیمای جنگنده ساب ۳۷ ویجن ساخته شده است که می‌تواند ۱۲۰۰ گلوله در دقیقه شلیک کند.

این برجک با وزن ۲.۵ تن می‌تواند بر روی خودروهای زرهی ۶×۶ و بزرگ‌تر نصب شود تا پوششی در مقابل هواپیما، روتورکرافت و هواپیماهای بدون سرنشین برای آنها فراهم کند. با این حال، اینها همیشه موثر نیستند و ممکن است برای استفاده در مناطق خطرناک باشند، بنابراین Skyranger 30 همچنین شامل موشک‌های کوتاه‌برد برای مقابله با تهدیدات ارتفاع پایین است. اینها و همچنین تیربار با استفاده از مجموعه‌ای از رادار، دوربین‌های ویدئویی، فاصله‌یاب‌های لیزری و حسگرهای مادون قرمز هدف‌گیری می‌کنند که می‌توانند اهداف را در یک قوس ۳۶۰ درجه تا فاصله ۲۰ کیلومتری ردیابی کنند.

آخرین مورد اضافه شده به این ترکیب برای Skyranger 30 HEL، سلاح لیزری پرانرژی با حسگرهای خاص خود است. این لیزر یک پرتو ۲۰ کیلوواتی را پمپ می‌کند که می‌تواند به طور خودکار روی اهداف قفل شده و آنها را خنثی کند. به گفته راین‌متال، هدف فوری، افزایش این توان به ۵۰ کیلووات و در حالت ایده‌آل به ۱۰۰ کیلووات در آینده نزدیک است. این امر باعث می‌شود Skyranger 30 HEL نه تنها دسترسی بسیار طولانی داشته باشد، بلکه یک عرضه عملا نامحدود مهمات لیزری با هزینه یک دلار در هر شلیک تا زمانی که برق در دسترس باشد را فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید