یخچال یکی از مفیدترین اختراعات بشر تا به امروز است، با استفاده از یخچال می‌توانیم از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کرده و آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنیم. همه چیز از سبزیجات گرفته تا شیر در یخچال نگهداری می‌شود تا برای مدت طولانی ایمن و همچنان قابل خوردن بماند.

به گزارش تایمز آف ایندیا، ما اغلب تمایل داریم سبزیجات خرد شده را در یخچال نگهداری کنیم تا زمان تهیه وعده‌های غذایی نظیر صبحانه و ناهار را کاهش دهیم. اما توصیه می‌شود پیاز خرد شده را در یخچال نگهداری نکنیم. این مطلب را بخوانید تا به دلیل واقعی آن پی ببرید.

چرا نباید پیاز خرد شده را در یخچال نگه داشت؟

پیاز بوی بدی دارد و حاوی گوگرد است که هنگام خرد کردن باعث ریزش اشک می شود. به دلیل باکتری‌های بیماری زا در محیط یخچال، نگهداری پیاز خرد شده در یخچال باعث رشد باکتری و اکسیده شدن آن می‌شود.

مصرف پیاز در چنین وضعیتی می‌تواند باعث مشکلات معده و حتی ایجاد احساس بیماری شود. البته این تنها مورد نیست، بلکه مواد مغذی موجود در پیاز نیز با نگهداری طولانی مدت در یخچال از بین می‌رود.

نکاتی برای نگهداری پیاز در یخچال

این گونه نیست که تحت هیچ شرایطی نتوان پیاز خرد شده را در یخچال نگهداری کرد، بهترین راه برای این کار استفاده از ظرف است. نگهداری پیاز در ظرف باعث تازه نگه داشتن آن می‌شود و می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

برای تازه نگه داشتن پیازها برای مدت طولانی، آنها را در کیسه پلی اتیلن برش داده شده نگهداری کنید. با این کار پیاز خراب نمی‌شود.

اگر سبک زندگی پرمشغله‌ای دارید و می‌خواهید خرد کردن پیاز را در شب قبل از پختن غذا انجام دهید، می‌توانید پیاز را خرد کرده و در یک ظرف شیشه‌ای دربسته قرار دهید و سپس آن را در یخچال بگذارید. همچنین اگر پیاز را مدتی قبل از پختن غذا  خرد کرده‌اید، آن را در ظرف قرار دهید و هرگز در ظرف را تا زمان طبخ غذا باز نکنید.