این لباس‌ها را هرگز با ماشین لباسشویی نشویید

    کد خبر :856514
این لباس‌ها را هرگز با ماشین لباسشویی نشویید

چند نوع لباس وجود دارد که به هیچ عنوان نباید در ماشین لباسشویی انداخت، به عنوان مثال لباس‌های دارای پولک، لباس‌های تزئین شده یا براق و لباس‌های دست‌دوز به راحتی در ماشین لباسشویی پاره می‌شوند و آسیب می‌بینند.

بسیاری از افراد به دنبال راه حل‌هایی برای شستشوی صحیح لباس‌ها هستند، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود و باید بدانید از چه چیز و چه کارهایی باید اجتناب کرد.

در ادامه فهرستی از کارهایی که هرگز نباید هنگام استفاده از ماشین لباسشویی انجام دهید و لباس‌هایی که نباید با ماشین لباسشویی شست، آمده است.

کت و شلوار

بیشتر کت و شلوارها از پارچه‌های مرغوب و باکیفیت ساخته شده‌اند که می‌توانند به‌راحتی جمع شوند. شستن کت و شلوار با ماشین لباسشویی توصیه نمی‌شود و بهتر است آن‌ها را به خشکشویی ببرید یا از بخارشور برای از بین بردن چین و چروک‌ها استفاده کنید.

پولک‌دار

لباس‌های دارای پولک، لباس‌های تزئین شده یا براق، لباس‌های دست‌دوز و … به راحتی در ماشین لباسشویی پاره می‌شوند و آسیب می‌بینند.

جوراب بچه

آیا شنیده یا دیده‌اید که ماشین لباسشویی جوراب بخورد؟ خوب طبیعی است وسایل کوچک، مخصوصاً جوراب بچه‌ها، لباس‌ها و حوله‌های کوچک می‌توانند در شلنگ‌ها و دریچه‌ها گیر کنند. بهترین کار این است که آن‌ها را با دست بشویید، اما اگر می‌خواهید آن‌ها را با ماشین لباسشویی بشویید، جوراب‌ها را در یک کیسه توری بسته قرار داده و بعد به ماشین بیندازید.

کفش‌های اسپرت

برخی از کفش‌های کتانی را می‌توان در ماشین لباسشویی شست، اما کفش‌های مخصوص دو، کفش‌های ورزشی و کفش‌های چرمی در ماشین لباسشویی خراب می‌شوند. آب باعث کوچک شدن اندازه کفش، کنده شدن پوسته آن و… می‌شود. در عوض، سعی کنید نقاط سخت را مسواک بکشید و با ظرافت کفش را بشویید.

لباس‌های دارای پرز و مو

موهای حیوانات خانگی می‌توانند در ماشین لباسشویی مشکل ایجاد کنند! این موها وقتی خیس می‌شوند، می‌توانند روی چیزهای دیگر در ماشین لباسشویی حرکت کنند، به کناره‌های واشر بچسبند و حتی لوله‌های تخلیه را مسدود کنند. قبل از قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی، پرز و موهای چسبیده به آن را جدا کنید.

لباس پشمی

موادی مانند پشم، مخمل و ترمه برای شستشو با ماشین لباسشویی بسیار ظریف هستند، زیرا می‌توانند مواد را کوچک کرده یا به آن‌ها آسیب برسانند، سعی کنید از کیسه لباسشویی توری برای کاهش اصطکاک استفاده کنید یا لباس را به خشکشویی بسپارید. برای این نوع لباس‌ها باید بیشتر احتیاط به خرج بدهید.

برنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید