این غلات برای کاهش وزن معجزه می‌کنند

    کد خبر :888600
این غلات برای کاهش وزن معجزه می‌کنند

به یاد داشته باشید داشتن وزن متعادل برای سلامتی بدن ضروری است و این مسئله عمدتاً تحت تأثیر عادات سبک زندگی ما از جمله رژیم غذایی، ورزش و همچنین کیفیت خواب و استراحت ما است.

می‌خواهیم در این مطلب چند ایده ساده و سالم برای بهبود کیفیت زندگی به شما ارائه دهیم. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای کاهش وزن این غلات فوق العاده را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

آیا غلات برای کاهش وزن موثر هستند؟

اخیراً جایگزین کردن یک وعده شام با یک بشقاب غلات بسیار رایج شده است. برندهای معروف سعی می‌کنند ما را متقاعد کنند که این یک راه ایده‌آل برای کاهش وزن است. با این حال ما باید بدانیم غلات مکمل غذایی هستند و نباید جایگزین ناهار یا شام شوند. آنها یک راه عالی برای تکمیل رژیم غذایی ما برای کاهش وزن هستند.

غلات سیر کننده هستند و ما را از خوردن میان وعده‌ها باز می‌دارند. آنها مواد مغذی و فیبر را فراهم می‌کنند و ما را تا وعده غذایی بعدی در شرایط عالی نگه می‌دارند.

می‌توانیم مصرف غلات را با پروتئین تکمیل کنیم. به عنوان مثال، برای شام خوب است یک تکه کوچک ماهی قزل آلا یا کمی بوقلمون پخته تهیه کنیم. همین طور می‌توانیم در کنار آن یک بشقاب بلغور جو را با میوه بخوریم که ایده آل است زیرا شاخص کلی کالری بسیار پایین است و این می‌تواند به کاهش وزن ما کمک کند.

با این حال باید بدانید که نمی‌توانید در مصرف غلات زیاده‌روی کنید. از آنجایی که آنها هضم کننده، مغذی و سیر کننده هستند این می‌تواند به کاهش وزن کمک کند در صورتی که بیش از حد استفاده نشود. همیشه به یاد داشته باشید که مصرف غلات خود را با رژیم غذایی کم چرب و ورزش تکمیل کنید.

بهترین غلات برای کاهش وزن

۱. تف، غلات مرسوم، مد روز برای کاهش وزن

شاید هنوز اسمش را نشنیده باشید. این غله پس از نشان دادن اثربخشی واضح برای کمک به کاهش وزن و حفظ سلامت کلی عالی مورد توجه قرار گرفته است.

تف دانه‌ای است که همیشه در آفریقا مصرف می شده است و بیش از ۵۰۰۰ سال قدمت دارد و در حال حاضر در تمام کشورهای جهان به فروش می‌رسد. به همین دلیل است که پیدا کردن آن در سوپرمارکت‌های معمولی یا فروشگاه‌های موادغذایی نباید خیلی سخت باشد.

دارای مقادیر زیادی ویتامین و آهن است برای حفظ سلامتی ایده‌آل است. این غله غنی از کربوهیدرات، فیبر و بدون گلوتن است و برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم عالی است زیرا کربوهیدرات‌های موجود در آن از نوع پیچیده‌ای هستند که باعث افزایش بیش از حد گلوکز خون نمی‌شوند.

تف به راحتی هضم می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از یبوست و همچنین به تنظیم چربی سوزی کمک کند. این غله بسیار سیر کننده است فیبر موجود در آن اشتهای ما را کاهش می‌دهد و برای از بین بردن سموم و عملکرد بهتر حرکات روده بسیار مفید است.

نحوه مصرف تف: می‌توانید آن را در وعده صبحانه با شیر گیاهی مخلوط کنید یا می‌توانید نان، کیک و کلوچه درست کنید. برای رفع گرسنگی و دریافت مواد مغذی عالی فقط به مقدار کمی از آن نیاز دارید و این فوق العاده است.

۲. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر به‌عنوان یکی از بهترین سوپر غذاها رتبه‌بندی می‌شود. سازمان غذا و دارو (FDA) از این غله به عنوان یکی از مغذی‌ترین و سالم‌ترین غلات صحبت می‌کند که برای کاهش وزن نیز عالی است.

بلغور جو دوسر ما را به خوبی سیر می‌کند و با آن می‌توانیم به تدریج چربی‌ها را از بین ببریم. برای انجام این کار، باید مصر باشید و آن را هر روز به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنید.

بلغور جو دوسر دارای فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و همچنین عناصر کمیاب است و برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب است زیرا سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

همچنین جو دوسر تأثیر مفیدی بر فلور روده دارد که به دلیل وجود نوعی فیبر به نام بتا گلوکان در ترکیب آن است.

جو یک هدیه طبیعی عالی است که نمی‌توانیم از آن غافل شویم. این غله می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، به همین دلیل باید هر روز مصرف آن را در صبحانه خود بگنجانیم!

۳. دانه چیا منبع سلامتی

دانه‌های چیا دقیقاً غلات نیستند، اما مشابه آنها عمل می‌کنند. این دانه منبع عالی فیبر، آنتی اکسیدان، کلسیم، پروتئین و اسیدهای چرب امگا سه است. این دانه اثر سیرکنندگی بالایی دارد و دارای گنجینه‌ای از خواص است که ما را از خوردن میان وعده بین وعده‌های غذایی باز می‌دارد. ترکیب آن با مایعات، اسموتی‌ها و حتی ماست نیز عالی است. دانه چیا بسیار هضم کننده است و می‌تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند و وجود قند را در خون تنظیم کند.

غلات غذاهایی هستند که می‌توانند به طور منظم در رژیم غذایی ما زمانی که هدف کاهش وزن است گنجانده شوند، اما همیشه باید این کار را در حد اعتدال انجام دهیم. قطعاً این درست نیست که هر چه بیشتر بخوریم، فواید بیشتری خواهد داشت پس همیشه در حد اعتدال مصرف کنیم.

بهترین گزینه همیشه انتخاب انواع طبیعی و بدون قند آنهاست. در غیر این صورت، اثر معکوس خواهد داشت و با خوردن آنها وزن اضافه می‌کنیم.

بهداشت نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید