این عادت های غذایی لاغرتان می کنند!

    کد خبر :184377

سعی کنید که تمامی صبح‌های کاری را با یک صبحانه مشخص و منظم شروع کنید و همچنین از صبحانه‌های ساده برای این کار کمک بگیرید. صبحانه معمولا کم‌تنوع‌ترین وعده غذایی در زندگی ما است و مصرف یک وعده مشابه در طول روزهای کاری، هم ما را ساختارمند می‌کند و هم نظم خوبی به ما می‌بخشد.

به گزارش بازتاب، هر چه بیشتر عادت‌های تغذیه سالمی را در خودتان ایجاد کنید که شما را به سمت انتخاب‌های سالم سوق می‌دهند، راحت‌تر خواهید توانست که خودتان را لاغر کنید و وزن‌تان را در محدوده عادی نگه دارید. ما در این مطلب، شما را با عادت‌های تغذیه‌ای سالمی آشنا می‌کنیم که برای دستیابی به این هدف واقعا موثر و کارآمد هستند.

بررسی گرسنگی در ۱۵ دقیقه

شما می‌توانید از شیوه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای مقابله با گرسنگی کمک بگیرید. برای مثال، وقتی که در ساعت‌هایی غیر از ساعت وعده غذایی اصلی احساس گرسنگی کردید، از خودتان بپرسید که «آیا من واقعا گرسنه هستم؟» و بعد حداقل برای ۱۵ دقیقه چیزی نخورید. در این مدت به بررسی این مساله بپردازید که آیا واقعا گرسنه هستید یا این‌که با احساس گرسنگی کاذب و گذرا مواجه شده‌اید. با این شیوه خواهید دید که کدام گرسنگی‌ها در طول روز کاذب هستند.

شش وعده غذایی در طول روز

با این ترفند، شما می‌توانید روزانه از شش وعده غذایی استفاده کنید. البته باید برنامه کاملا دقیقی داشته باشید که نشان بدهد کدام مواد غذایی را در چه ساعت‌هایی خواهید خورد. این برنامه‌ریزی کاملا دقیق به شما در تمرین خودکنترلی کمک می‌کند و وسوسه‌های تغذیه‌ای شما را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

برنامه منظم صبحانه

سعی کنید که تمامی صبح‌های کاری را با یک صبحانه مشخص و منظم شروع کنید و همچنین از صبحانه‌های ساده برای این کار کمک بگیرید. صبحانه معمولا کم‌تنوع‌ترین وعده غذایی در زندگی ما است و مصرف یک وعده مشابه در طول روزهای کاری، هم ما را ساختارمند می‌کند و هم نظم خوبی به ما می‌بخشد. البته شما می‌توانید یکی دو روز آخر هفته را خارج از برنامه عمل کنید.

چشیدن طعم غذا به‌طور کامل

بیشتر ما معمولا موقع غذا خوردن، طعم غذا را کاملا نمی‌چشیم یا لقمه‌های غذا را کاملا نمی‌جویم. این حالت در افرادی که سریع غذا می‌خورند حتی شدت بیشتری می‌یابد. با این ‌حال، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش احساس گرسنگی و جلوگیری از پُرخوری، چشیدن طعم همه لقمه‌های غذا و جویدن کامل لقمه‌ها است. به‌علاوه، شما باید آهسته غذا بخورید تا سیری مطلوب‌تر و پایدارتری را احساس کنید.

نوشیدن ۸ لیوان آب

یکی از ترفندهای مطلوب برای لاغر شدن این است که هر روز باید حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. در ضمن، صبح شما باید با یک لیوان آب شروع شود. ۶ لیوان دیگر را هم باید همراه با ۶ وعده غذایی ذکرشده بنوشید و یک لیوان آب را هم به بعد از آخرین وعده غذایی اختصاص بدهید. حتی اگر لازم است، خودتان را مجبور به استفاده از آب کنید. نوشیدن آب به مقدار زیاد، هم تعادل آب را در بدن نگه می‌دارد و هم گرسنگی کاذب را رفع می‌کند.

استفاده از بشقاب کوچک‌تر

اگر در خانه غذا می‌خورید، حتما بشقاب‌های غذای کوچک‌تری را انتخاب کنید. اگر هم بشقاب‌ها و کاسه‌های کوچک‌تر در خانه ندارید، بهتر است که این ظرف‌ها را زودتر تهیه کنید. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از ظروف کوچک‌تر برای غذا خوردن،‌ میزان استفاده از غذای مصرفی را کاهش می‌دهد. حتی بهتر است که بشقاب‌های بزرگ‌تر را از دسترس خودتان دور کنید تا به استفاده دوباره از آن‌ها وسوسه نشوید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید