این رفتارهای اشتباه زندگی شما را نابود می‌کند

    کد خبر :856261
این رفتارهای اشتباه زندگی شما را نابود می‌کند

هر زندگی وقتی به صورت عادی آغاز شود، اما پس از مدتی به سردی، اختلاف، دعوا یا جدایی کشیده شود؛ یعنی کاری نادرست از زوجین در طول زندگی مشترک سر زده است.

گاهی اوقات از زوجین می‌شنویم که نمی‌دانم در زندگی چه اشتباهی مرتکب شدم که زندگی‌ام سرد شده یا کار به جدایی کشیده است.

مهم نیست که کدام‌یک از افراد بیشتر در مسیر اختلاف در زندگی، مقصر هستند. مهم این است که گاه آن‌قدر رفتارهای خود را بدیهی و بدون ضرر تصور می‌کنیم که امکان نمی‌دهیم سوءرفتار ما زندگی مشترک را به چالش کشیده باشد.

در این مطلب، ۶ رفتار جمع‌آوری شده است که به گفته مشاوران و روان‌شناسان از نظر بسیاری از زوجین، رفتارهای عادی به حساب می‌آیند، اما عامل بسیاری از اختلافات و سردی‌های زندگی مشترک هستند.

به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهید

معمولا به خانم‌ها توصیه می‌شود که باید در خانه آراسته و مرتب باشند؛ اما در این موضوع تفاوتی بین زن و مرد نیست. لباس مرتب و تمیز پوشیدن، رسیدگی به آراستگی مو و بهداشت و نظافت شخصی از کارهایی هستند که زن و مرد باید به آن اهتمام داشته باشند.

برخی از زوجین با گذشت چند سال از زندگی مشترک، این عادات را فراموش می‌کنند، در حالی که مهم است همیشه حد معقولی از اهمیت به ظاهر و آراستگی ظاهری را حفظ کنیم. در این بین، شناخت سلیقه طرف مقابل نیز اهمیت دارد.

مقایسه می‌کنید

این گفته که «ببین شوهر فلانی چقدر براش خرج می‌کنه» یا «ببین زن فلانی چقدر کدبانوست» گفته‌هایی است که ممکن است یک بار آن را به زبان بیاورید، اما هیچوقت از ذهن همسرتان بیرون نمی‌رود.

مقایسه کردن اگر به صورت یک کار مداوم در رابطه بین زن و شوهر دربیاید، نه‌تنها دیگر تأثیری بر تغییر رفتار همسر نخواهد داشت، بلکه باعث فاصله و سردی هم خواهد شد، زیرا همسر شما تصور می‌کند که دلخواه شما نیست.

اگر موضوعی است که دوست دارید همسرتان آن را در قبال شما انجام بدهد، در موقعیتی مناسب، با مهربانی و با درنظر گرفتن حساسیت‌های شخصیتی همسر، درباره آن خواسته با او صحبت کنید و فرصت بدهید تا نتیجه صحبت خود را ببینید.

به خانواده‌های یکدیگر احترام نمی‌گذارید

این جمله را زیاد شنیده‌اید که ازدواج فقط پیوند دو تن نیست، بلکه پیوند دو خانواده است. به اندازه‌ای که این جمله را شنیده‌اید باید آن را هم جدی بگیرید. در هر زندگی مشترک ممکن است اتفاقاتی از طرف خانواده همسر بیفتد که از نظر زن یا مرد نادرست است.

در این مواقع، نخستین قدم نگه داشتن احترام خانواده همسر است. هرگز به وابستگان همسر خود توهین نکنید، آنها را قضاوت نکنید و سعی در قطع ارتباط با آنان نداشته باشید.

مشکلات خود با آنها را از راه صحبت با همسر حل کنید و همیشه آن‌طور که دوست دارید به وابستگان شما احترام گذاشته شود، به وابستگان همسر خود نیز احترام بگذارید.

عاشقانه نیستید

این گله بسیاری از زنان است که از مردان خود، جمله عاشقانه نمی‌شوند و دفاعیه بیشتر مردان نیز این است که ما با تلاش برای زندگی مشترک نشان می‌دهیم که همسر خود را دوست داریم.

زن و مرد باید بدانند که هیچ تلاش و رفتار فیزیکی، جای جملات عاشقانه را در قلب همسر نمی‌گیرد. برای زن یا مردی که شبانه‌روز برای ارتقا و حفاظت از زندگی خود در حال تلاش است، مسلما جملات عاشقانه گفتن یا خرید هر چند وقت یک‌بار یک شاخه گل یا هدیه کوچک گرفتن، سخت‌تر از تلاش فیزیکی نیست.

برای هم وقت نمی‌گذارید

در ادامه جملات عاشقانه نگفتن به یکدیگر، اوضاع وقتی بدتر می‌شود که همسرتان تصور کند یا بییند که برای او وقتی نمی‌گذارید.

مردی که اوقات بیکاری خود در خانه را به بازی با تلفن همراه یا بیرون رفتن با دوستانش یا پیگیری کارهای خارج از خانه می‌گذارد و زنی که صحبت پای تلفن و انجام پی در پی کارهای خانه یا مسائل شغلی خود را به هم‌نشینی با همسر خود ترجیح می‌دهد، در حال فرستادن این پیام به او است که من کارهای مهم‌تری دارم و تو در اولویت من نیستی.

بگویید که وقتی در اولویت همسر خود نیستیم، چرا باید زندگی گرم و شادی داشته باشیم؟

تفریح دوتایی ندارید

تفریح دوتایی، به‌خصوص پس از تولد فرزند یا فرزندان، بین زوجین کمرنگ می‌شود. خوب است هر از چند گاه، به پارک، رستوران یا حتی پیاده‌روی دوتایی بروید. (بچه‌ها را حتی برای زمان کوتاه به پدربزرگ یا مادربزرگ یا خاله یا عمه آنها بسپارید)

آن‌گاه، هم بسیاری از حرف‌های بازگونشده مطرح می‌شوند، هم خاطرات روزهای نخست ازدواج مرور می‌شوند و هم می‌توان درباره آینده، برنامه‌ها، دغدغه‌ها و ذهنیت همسرتان از مسائل مختلف، صحبت کنید که همه تأثیر شگرف بر استحکام و شاد بودن یک زندگی مشترک دارند.

صدا و سیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید